امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز به کار اولین هنرستان رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک در اردبیل

شرکت ایساکو در راستای افزایش بهره‌وری و توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی کشور، با همکاری وزارت آموزش و پرورش «رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک» را در استان اردبیل راه‌اندازی کرد.

به گزارش فراسو به نقل از ایکوپرس، این مجموعه برای نخستین بار از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ایجاد رشته جدید تحصیلی در شاخه کار و دانش با عنوان «رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک» در هنرستان ایساکو واقع در تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران‌خودرو اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، در ادامه این اقدامات و به‌منظور توسعه رشته‌ یاد شده در کشور و فرهنگ‌سازی آموزش‌های هم زمان نظری و عملی برای دانش‌آموزان سایر استان‌ها، طی همکاری ایساکو با وزارت آموزش و پرورش استان اردبیل برای نخستین بار این رشته آموزشی در خارج از استان تهران در سال تحصیلی پیش رو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
متولی اجرای این دوره‌ نوین آموزشی در استان اردبیل هنرستان کار و دانش شهید رجایی است و تمامی آموزش‌های عملی این رشته در نمایندگی مجاز ایران‌خودرو کد ۱۷۰۲ این استان به صاحب امتیازی «بابا بابایی روحنواز» با ۲۸ سال سابقه کار در زمینه خدمات پس از فروش خودرو، صورت خواهد گرفت.
این نمایندگی با دارا بودن تجهیزات پیشرفته تعمیرگاهی، فضای فیزیکی مناسب و ایستگاه‌های کامل کاری، بستری را برای دانش‌آموزان هنرستان شهید رجایی اردبیل فراهم کرده که آموخته‌های نظری خود را به تجربیات کاملا عملی تبدیل کنند و با کسب تجربه در فضای کار واقعی پس از پایان تحصیلات به راحتی وارد بازار کار شده و یا با دانشی به روز به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.
شرکت ایساکو، رشته خدمات پس از فروش خودروهای سبک را در سه سال تحصیلی برنامه‌ریزی و تدوین کرده به نحوی که دانش‌آموزان در سال تحصیلی دهم، هفت عنوان درسی را برای تصدی عناوین شغلی «متصدی پذیرش و ترخیص خودرو» و «متصدی انبار نمایندگی» پشت سر خواهند گذاشت، سپس در سال یازدهم و دوازدهم به ترتیب با عناوین شغلی «سرویس‌کار و امدادگر درجه دو» و «سرویس‌کار و امدادگر درجه یک»  که هر یک شامل پنج عنوان درسی تخصصی است، آموزش خود را به پایان خواهند رساند.
این دوره‌ها با هدف تربیت نیروی انسانی در حوزه فنی روز خودرو، آشنایی با دستگاه‌های عیب‌یاب و عیب‌یابی خودرویی، کار با ابزار مخصوص و یادگیری سایر مهارت‌ها و در پی آن، توانمندسازی فارغ التحصیلان به خدمات اصولی تعمیراتی و  جذب در نمایندگی‌های استان به‌خصوص در نمایندگی‌های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو برنامه‌ریزی شده است. این نمایندگی به منظور تسهیل در ارایه آموزش‌ها برای محصلان، امکانات رفاهی و سرویس ایاب و ذهاب رایگان نیز در نظر گرفته است.
پیش از این با همکاری شرکت ایساکو و وزارت آموزش و پرورش علاوه بر رشته خدمات پس از فروش، رشته برق و مکانیک خودرو نیز در هنرستان‌های استان تهران راه‌اندازی شده است و این شرکت علاوه بر به عهده گرفتن آموزش دانش‌آموزان علاقه مند، به طراحی و تدوین سرفصل‌های آموزشی برای این دوره‌ها نیز پرداخته است.
این اقدام گام مهمی در راستای فرهنگ‌سازی و الگوبرداری نمایندگی‌های مجاز در سایر استان‌های کشور و ایجاد بستری برای ارایه آموزش‌های تجربه‌محور و بهبود شرایط اشتغال جوانان خواهد بود.
طی بررسی به‌عمل آمده، سال آینده با موج عظیمی از دانش‌آموزان متقاضی این رشته در مجموعه ایساکو روبه رو خواهیم بود و برنامه‌های مدون جهت گسترش هنرستان‌های ایساکو در دست اقدام است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9dSeCW