امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷۰ منطقه نمونه گردشگری در مازندران فعال است

 سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران با اشاره به دایر بودن ۷۰ منطقه نمونه گردشگری در استان گفت: ۵۲ منطقه نمونه گردشگری دیگر در مازندران فعال می‌شود.

به گزارش فراسو، احمد توکلی ظهر پنجشنبه در بازدید از مناطق سوادکوه شمالی در سفر استاندار و مدیران استانی به این شهرستان در بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی با بیان اینکه مازندران، استانی با قابلیت گردشگری بالا است و از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است، اظهار کرد: از طرح‌هایی که می‌تواند توسعه اقتصادی و کارآفرینی استان را شتاب بدهد، حوزه گردشگری است که با تاکید استاندار مازندران، در دستور کار معاونت عمرانی قرار دارد و مطالعه و شناسایی ظرفیت جدید استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب داریم که تاکنون ۷۰ منطقه فعال شده است، افزود: ۵۲ منطقه دیگر نیز برای فعال سازی و جذب سرمایه‌گذار در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران فعال سازی مناطق نمونه گردشگری را نیازمند جذب سرمایه گذار دانست و یادآورشد: دولت نیز متعهد است تا زیرساخت‌های نیاز مناطق نمونه گردشگری را مهیا نماید و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بدهد.

وی از ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی در مناطق نمونه گردشگری مازندران خبر داد و تصریح کرد: حوزه گردشگری مازندران از فرصت بالایی جهت اشتغالزایی برخوردار است و با فعال سازی دیگر مناطق و همچنین معرفی به مسافران و گردشگران، قابلیت افزایش اشتغالزایی را دارد.

توکلی با بیان اینکه سوادکوه شمالی از ۲ منطقه نمونه گردشگری اندرگلی و زمزم برخوردار است و منطقه آذر رود لفور نیز برای طرح در هیأت دولت و تصویب، در حال مطالعه است و پس از تکمیل طرح مطالعاتی به هیأت دولت اعلام خواهد شد.

وی سوادکوه شمالی را به دلیل برخورداری از منابع ملی بکر، دارای ظرفیت مناسب گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: جاده سوادکوه از جاده‌های مهم تردد مسافران به مازندران است و برای تردد سریع‌تر گردشگران به منطقه لفور، ساماندهی و آسفالت جاده جمشیدآباد به سد لفور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/s8AL7l