امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون گردشگری: برنامه‌های خلاقانه جذب گردشگر متناسب با شرایط ماه رمضان تدوین شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌ریزی برای امکان ارائه خدمات به شکل مطلوب که تظاهر به روزه‌خواری نباشد، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فراسو، علی‌اصغر شالبافیان روز شنبه در نشست هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) اظهار کرد: نوروز امسال اجرای برنامه‌های جذب گردشگر خلاقانه با رعایت شرع اسلامی با توجه به ماه مبارک رمضان مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: توطئه هایی برای ایجاد تقابل بین فرهنگ‌ دینی و قرآنی‌ ماه مبارک‌ رمضان با فرهنگ‌ ایرانی نوروز توسط برخی جریان ها برای سوءاستفاده در حال انجام است‌ که‌ مدیریت در این‌ خصوص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته سفرهای نوروزی هموطنان آغاز شد، افزود: با توجه به قرارگرفتن ماه مبارک رمضان در نوروز ۱۴۰۲ بدون شک بعد از ماه مبارک رمضان موجی از سفر پیش‌بینی می‌شود و باید مدیریت به منظور ارائه خدمات مطلوب در دستور کار باشد.

شالبافیان با اشاره به اینکه حجم سفر از هفته گذشته در کشور آغاز شد، افزود: طی تجربه‌ای کم‌نظیر سه میلیون زائر در نیمه شعبان در مسجد جمکران حضور یافتند که با همراهی بخش‌های مختلف خدمات مطلوب ارائه شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: درنظر گرفتن تمهیدات برای کاهش تصادف جاده‌ای در محورهای مواصلاتی مورد توجه ویژه باشد.

برنامه‌های خلاقانه جذب گردشگر متناسب با شرایط ماه رمضان تدوین شود

رویکرد ماندگاری مسافر برای کاهش تصادفات نوروزی

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: یکنواخت بودن، عامل اصلی تصادفات جاده‌ای در استان است و تقویت ماندگاری مسافر به منظور راهکار موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای مورد توجه باشد.

سیدمحمدرضا هاشمی اضافه کرد: تصادفات در محورهای مواصلاتی استان، کم‌آبی و کاهش نرخ جمعیت سه چالش اصلی استان سمنان است. ۶۰ درصد تصادفات در محورهای مواصلاتی استان سمنان از نوع واژگونی است و عامل اصلی واژگونی خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی تصریح کرد: ۳۰۰ نفر طی تصادفات رانندگی از ابتدای امسال تا کنون در تصادفات استان سمنان جان باختند که بیش از ۶۰ درصد فوتی‌ها زائران امام رضا(ع) هستند و باید در این زمینه اقدامی اساسی شود.

استاندار سمنان بیان کرد: پلیس راهور و دهیاری‌ها با اهتمام ویژه با تامین امکانات و تجهیزات برای کاهش تصادف تلاش کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها برای تامین امنیت و نگهبانی بوستان‌ها در نوروز امسال برنامه‌ریزی کنند و پلیس نیز با تمام ظرفیت در محورها برای تامین امنیت راه‌ها حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: زیباسازی فضای شهری و روستایی و تامین نقدینگی بانک‌ها در نوروز ۱۴۰۲ مورد توجه ویژه باشد. در کنار همه بیمارستان‌ها یک همراه‌سرا با تجهیز مدرسه در نظر گرفته شد تا در این زمینه نیز مشکلی نباشد.

استاندار سمنان افزود: ارائه خدمات مطلوب در مجتمع‌های رفاهی بین راهی مورد توجه باشد و دستگاه‌های متولی بر عملکرد مجتمع‌های بین‌راهی نظارت کنند. اسامی واحدهای خدمات‌رسان و شبانه‌روزی مانند نانوایی‌ها، داروخانه و تعمیرگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست ستاد خدمات سفر استان سمنان حضور داشت و تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان به منظور تقویت پوشش اینترنت در روستاها امضا شد.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زایر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند؛ از این رو، تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری یکی از برنامه‌های مهم حوزه گردشگری و مورد تاکید است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jUxmFw