امروز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس‌جمهور: اجرای وعده ساخت ۴ میلیون مسکن آغاز شده است

رییس جمهور با تاکید بر اینکه کشور نیازمند ساخت ۴ میلیون مسکن است، گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز کشور و قانون مصوب مجلس است و ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال تکلیف دولت است که برمبنای همین نیاز بر تلاش برای رفع مشکل مسکن تأکید کرده‌ام.

به گزارش فراسو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم به تبیین عملکرد دولت پرداخت.

رئیسی درباه ساخت مسکن در این دولت گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز کشور است و قانون جهش تولید مسکن، ساخت ۴ میلیون واحد در ۴ سال را برای دولت تکلیف کرده است، بر مبنای همین نیاز بر تلاش برای رفع مشکل مسکن تأکید کرده‌ام. اگر در سال‌های گذشته شاهد تولید مسکن برای رفع نیاز مردم بودیم، امروز با مردم با این مشکلات مواجه نبودند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر در مسکن روستایی، مسکن شهری، نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن اقداماتی که لازم بود در زمان خودش انجام می‌شد و سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد الان این مشکلات را نداشتیم. سالی ۲۵۰ هزار، ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار واحد ساخته می‌شد اما به یک میلیون واحد نمی سید لذا این کمبود در کشور احساس می‌شود.

وی یادآور شد: ما عملی کردن این وعده را در کشور شروع کرده‌ایم و شاهد تولید بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن هستیم و ساخت مسکن روستایی نیز فعال است و تعداد زیادی از واحدها تحویل داده شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LhoP9n