امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردشگری، با محوریت جذب سرمایه‌گذار در رودان

شهرستان رودان که از آن به بهشت جنوب یاد می‌شود ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی دارد و ضرورت تحول در اقتصاد خرد این منطقه باعث شده است تورهای گردشگری در راستای معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان، برپا شود.

به گزارش فراسو، منطقه‌ای در استان هرمزگان که به واسطه سرسبزی خاص خود و مناطق کشاورزی و باغداری در سطح منطقه و وجود رودخانه های فراوان و همچنین آب و هوای مناسب، عنوانِ “رودان” را از آن خود کرده است.

این شهرستان از گذشته از نظر کشاورزی و باغداری دارای اهمیت بوده و با عنوان بهشت جنوب شناخته می‌شود و قرار است جمعی از گردشگران که در میان آن‌ها فعالان اقتصادی هم حضور دارند از تهران به این منطقه سفر کنند و با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری رودان آشنا شوند و همچنین این ظرفیت‌ها را برای جذب سرمایه‌گذار، معرفی کنند.

فرماندار رودان در خصوص این برنامه گردشگری که با محوریت تقویت بنیه اقتصادی منطقه انجام می‌شود، گفت: هدف از برگزاری تور گردشگری در این شهرستان جذب سرمایه‌گذار برای تحرک بخشیدن به اقتصاد خرد این شهرستان است.

عبدالرضا سالاری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تور گردشگری که در عمل با آغاز حرکت گردشگران از تهران از امروز آغاز می‌شود به مدت سه روز در شهرستان رودان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جاذبه‌های اقتصادی شهرستان رودان در بخش‌های مختلف از قبیل باغ‌های زیبای برنطین و جغین، آبشارهای شهرستان مانند باد اَفشان، دشت‌های رودان مانند ناز دشت و سایر زمینه‌های اقتصادی به گردشگران معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش داریم با برگزاری تورهای هدفمند به بهبود اقتصاد و معیشت اهالی شهرستان کمک کرده و بتوانیم با معرفی رودان اقدامی مؤثر انجام دهیم.

فرماندار رودان گفت:‌ برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان از انجمن عکاسان برای ثبت جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی دعوت شده و عکس‌ها و کلیپ‌های گرفته شده در پایانه‌های مسافری از قبیل فرودگاه‌های هرمزگان و کشور در معرض نمایش مردم قرار می‌گیرد.

سالاری ابراز کرد: یکی از روش‌های معرفی ظرفیت‌های هر منطقه‌ای بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی است که برای این منظور هم برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: تور گردشگری که امروز به سمت رودان حرکت می‌کنند فردا به شهرستان رسیده و در مدت سه روز از جاذبه‌های اینجا دیدن خواهند کرد.

سفر به رودان برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری

وجود قلعه های متعدد کمیز، بیژن، مهران، شمیلو، تم سیدی، گشوئیه، برنطین و جغین همگی نشانگر تاریخ طولانی سکونت انسان در این شهرستان بوده و به لحاظ چشم اندازهای زیبا و وجود نخلستان های وسیع و باغ های مرکبات و طبیعت بکر و دست نخورده می تواند قطب گردشگری باشد.

نازدشت در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال دهبارز ودر همسایگی استان کرمان باغهای زیبای ناز دشت جلوه خاصی را به منطقه داده ‌است، خاندان پهلوی در این مکان اقدام به ساختن کاخ کرده بود.

باغ ناز دشت جهت شادابی نیاز به توجه بیشتر مسوولان دارد ونمونه ای از انواع مرکبات و ارقام مرغوب پرتقال، نارنگی و گریپ فروت از جمله محصولات باغ زیبای نازدشت است.

رودان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و شهر دهبارز مرکز این شهرستان در ۲۷ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۷ درجه و ۱۱ دقیقه طول شرقی واقع شده‌ است.

این شهرستان از شمال به حاجی آباد، از شمال شرقی به فاریاب (گلاشکرد)، از شرق به کهنوج و منوجان، از جنوب شرقی و جنوب به میناب و از غرب به بندرعباس محدود می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rKpn0p