امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هفتمین جشنواره صنایع‌دستی فجر گشایش یافت

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر در موزه ملی ایران گشایش یافت.

به گزارش فراسو، هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر سرو سیمین ٧ با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از امروز چهارشنبه -٢۶ بهمن ١۴٠١-در موزه ملی ایران در تهران آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره بیش از ٧٠ اثر خارجی از ١٢ کشور جهان و بیش از ٣٠٠ اثر فاخر از صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در موزه ملی ایران تا سوم اسفند ١۴٠١ به نمایش گذاشته می شود.

غرس نهال سرو در موزه ملی و رونمایی از تمبر در ابتدای مراسم گشایش جشنواره

یک اصله نهال سرو به نماد جشنواره هفتم (سرو سیمین ٧) توسط مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و احمد الفارسی مشاور توسعه کسب و کار صنایع دستی از کشور عمان، علی طلوعی معاون توسعه و مدیریت مسئولان شورای جهانی صنایع دستی (WCC) در محوطه بیرونی موزه ملی غرس شد. در طول جشنواره قرار است هر روز یک نهال کاشته شود.

همچنین در آغاز این مراسم با حضور محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولان وزارتخانه رونمایی شد.

ادامه دارد …

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CC4apD