امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی: توجه به زیرساخت‌های ریلی و هوایی، لازمه صنعت گردشگری است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توجه به زیر ساخت های هواپیما و حمل و نقل ریلی، لازمه گردشگری بویژه در شهر میراث جهانی یزد است .

به گزارش فراسو،  “علی دارابی” جمعه شب در مراسم راه اندازی شرکت هواپیمایی “یزد ایر” در فرودگاه شهید صدوقی این شهر افزود: همه اقدامات بزرگ حاصل وحدت و همدلی و هماهنگی است که کارهای ناممکن را ممکن می‌کند.

وی ادامه داد: امشب بعثت پیامبر اکرم بسیار برای مردم یزد و شهر میراث جهانی خاطره انگیز خواهد بود و با افتتاح این خط پروازی اختصاصی، شاهد رونق گردشگری خواهیم بود و همه این اقدامات مرهون پیگیری و تلاش مهران فاطمی استاندار یزد و تیم همراه وی است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: شهر میراث جهانی یزد که در جهان ثبت شده تنها متعلق به مردم یزد نیست بلکه به کل جامعه بشری اختصاص دارد و بعد از ثبت جهانی یزد ،همه مردم دنیا در حفظ و نگهداری آن مشارکت دارند .

دارابی افزود: در سیاست های کلی نظام ، مسئله توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده و یکی از اقدامات برای جذب توریست ، خطوط هواپیمایی و ریلی و سایر بخشهای مرتبط با ایاب و ذهاب است .

وی ادامه داد: رابطه مستقیم میان زیرساخت ها و امکانات وجود دارد و امیدواریم با ایجاد این شرکت هواپیمایی و همچنین تامین دیگر زیرساخت ها شاهد رونق کسب و کار گردشگری باشیم که قطعا بر دیگر بخش ها نیر اثرگذار است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه یکی از امتیازات استان یزد، داشتن استاندار جوان و انقلابی است که فرصت خوبی برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر است و مردم یزد از گذشته تاکنون در میراث و صنایع‌دستی و گردشگری پیشتاز بوده اند و انشالله با این وحدت و همدلی شاهد موفقیت هر چه بیشتر باشیم.

توجه به زیرساخت‌های ریلی و هوایی، لازمه صنعت گردشگری است

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: با پیگیری های صورت گرفته شاهد افتتاح این شرکت هواپیمایی اختصاصی استان یزد هستیم و انشالله در ادامه حمل و نقل ریلی نیز پیگیری خواهد شد و امیدواریم تا بهمن ماه سال آینده افتتاح شود همچنین طی پیگیری انجام شده و بمناسبت این شب عزیز مقرر شد ظرفیت ناوگان مسافری ریلی یزد نیز دو برابر شود .

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/n9us3U