امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۵۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری کوهرنگ مصوب شد

فرماندار کوهرنگ با اشاره به قابلیت خاص این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری کوهرنگ مصوب شد.

به گزارش فراسو، شهباز اکبری،تاکید کرد: در همین راستا کارگروه توسعه گردشگری شهرستان کوهرنگ تشکیل و نقاط مشخصی هدف‌گذاری شده است تا بتوان با بهره‌وری بهینه نسبت به توسعه گردشگری در این شهرستان اقدام کرد.

وی با اشاره با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تسطیح و بازسازی جاده آبشار تونل اول کوهرنگ و ساحل‌سازی آن افزود: از این مبلغ تاکنون ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است و بقیه آن هم به‌زودی هزینه خواهد شد.

اکبری به تسطیح و بازسازی جاده چشمه دیمه شهرستان کوهرنگ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کوهرنگ جزو اولویت‌های مسئولان این شهرستان قرار دارد.

وی کوهرنگ را بزرگ‌ترین شهرستان چهارمحال و بختیاری در حوزه سرزمینی با شرایط و موقعیت‌های خاص دانست و یادآور شد: وجود ۴۰۰ هزار هکتار جنگل، پوشش خاص گیاهان دارویی و مرتعی، حضور ایل بختیاری، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، همجواری با استان‌های اصفهان، لرستان و خوزستان، برخورداری از چشمه‌ها و منابع آب فراوان، آبشارها، برف و جاذبه‌های ورزش زمستانه، جاذبه‌های ژئوتوریسم و اکوتوریسم و روستاهای تاریخی مانند روستای پلکانی سرآقاسید باعث شده تا این منطقه در طول سال مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد.

اکبری اظهار داشت: آداب، رسوم و سنت‌های مردم بختیاری مستقر در مناطق شهری، روستایی و عشایری کوهرنگ از زیباترین، مهم‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/squGQj