امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف ۲۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در غرب استان تهران

کشف لوازم یدکی قاچاق خودروهای سنگین به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، دستگیری یک متهم در این رابطه در اسلامشهر و توقیف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در رباط کریم به ارزش ۲ میلیارد تومان از مهمترین اخبار امروز/یکشنبه/ پلیس غرب استان تهران است.

به گزارش فراسو، سرهنگ سید هاشم حسینی خواه رئیس پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران روز یکشنبه از کشف لوازم یدکی خودروی سنگین قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و در این باره گفت: طی کسب خبری مبنی بر وجود کالای قاچاق در اسلامشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران با انجام اقدامات فنی و پس از اخذ دستور قضایی، قطعات و لوازم یدکی قاچاق خودروهای سنگین برند ولوو و رنو به تعداد تقریبی ۴۸ هزار قطعه که در انباری دپو شده بود را کشف و ضبط و در نهایت انبار را پلمب کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران از دستگیری یک قاچاقچی در این رابطه خبر داد و اظهار داشت: ارزش لوازم قاچاق کشف شده طبق نظریه کارشناسان ۲۰میلیارد تومان برآورد شده است.

سرهنگ حسینی خواه خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق یکی از اولویت های کاری و ماموریتی پلیس بوده و شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۰ میلیارد تومان گازوئیل قاچاق در رباط کریم

این مسئول در خبر دیگری اعلام کرد: حدود ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد تومان در رباط کریم کشف و ضبط شد.

وی در این باره گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر اینکه یک دستگاه خودروی تریلر ماک حامل سوخت قاچاق قصد تخلیه در رباط کریم را دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

حسینی خواه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان رباط کریم به همراه نماینده وزارت اطلاعات شهرستان رباط کریم با هماهنگی مرجع قضائی به جهت توقیف خودرو و دستگیری متهم به محل مورد نظر اعزام و طی مراقبت و تعقیب خودرو در حوالی اتوبان تهران ساوه در جاده خاکی منتهی به چهار دیواری توقیف و یک نفر دستگیر شد.

این مسئول ادامه داد: در بازرسی های انجام شده ۲۴ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۲ میلیارد تومان کشف و یک قبضه سلاح وینچستر قنداق تاشو و تعداد ۲۲ عدد فشنگ نیز ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: مقابله جدی با قاچاق کالا به جهت حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از وارد کردن کالای خارجی به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می شود در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را هر چه سریعتر به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lX3LTZ