امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خسارات و تلفات سنگین نیروهای اوکراینی در نبرد با روسیه

وزارت دفاع روسیه از تلفات و انهدام بیش از ۲۳ هزار انواع تسلیحات و تجهیزات جنگی اوکراین در ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از الاخباریه، وزارت دفاع روسیه پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ اوکراین، اقدام به ارائه گزارش مبسوطی از تلفات و خسارات وارده بر نیروهای اوکراینی کرد.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع روسیه از، انهدام بیش از ۲۳ هزار انواع تسلیحات و تجهیزات جنگی شامل بالگرد، پهپاد، تانک، سامانه‌های ضد موشکی، انواع خودرو‌های زرهی و نظامی، انواع توپ و خمپاره انداز از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور خبر داد.

نیرو‌های روسیه همچنین چهار فروند موشک ضد رادار ساخت آمریکا از نوع «هارم» را بر فراز استان «بلگورود» روسیه رهگیری و سرنگون کرده اند.

در گزارش روزانه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است؛ ارتش روسیه حدود ۲۰۰ سرباز اوکراینی را در مناطق مختلف لوگانسک، دونتسک، زاپوریژیا و خرسون از پای در آورده اند.

سامانه‌های دفاع هوایی روسیه همچنین هشت فروند پهپاد اوکراینی، شش فروند موشک «هایمارس» و «اوراگان» را در مناطق مختلف لوگانسک، دونتسک، زاپوریژیا و خرسون رهگیری کردند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از کشته شدن بیش از ۲۰ سرباز اوکراینی در محور «کوبیانسک» کشته و چهار گروه خرابکار اوکراینی در شبانه روز گذشته خبر داد و اعلام کرد دو گروه خرابکار در جنوب دونتسک از پای در آمدند و خسارات دشمن در این محور ۸۰ کشته و زخمی بود. خسارات ارتش اوکراین در محور دونتسک بیش از ۱۳۰ کشته بود.

از طرف دیگر «دینیس بوشرین» قائم مقام رئیس جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرد نیرو‌های روس بر مرکز شهر «ماریانگان» مسلط شده اند و نیرو‌های اوکراینی از این شهر خارج شده اند.

کوناشنکوف گفت: نیرو‌های روس بر ارتفاعاتی که نیرو‌های اوکراینی از آن‌ها به عنوان مقر استفاده می‌کردند مسلط شده اند. نیرو‌های «کی یف» در بخش کوچکی از این شهر حضور دارند و تلاش برای آزادسازی کامل این شهر ادامه دارد پس از آن برای آزادسازی شهر کراسناگوروفکا تلاش خواهد شد.

پس از گذشت ده ماه از آغاز عملیات روسیه در اوکراین، ۳۴۴ فروند هواپیمای اوکراینی، ۱۸۴ فروند بالگرد، ۲۶۷۶ فروند پهپاد، ۳۹۸ سامانه ضد هواپیما، ۷۱۴۹ دستگاه تانک و خودروی زرهی و نظامی، ۹۳۱ موشک انداز، ۳۶۹۱ قطعه انواع توپ و خمپاره انداز و ۷۶۵۰ خودروی نظامی ویژه منهدم شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DUSwDk