امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش دولت بایدن برای برگزاری نشستی میان سازشگران و اسرائیل در سال ۲۰۲۳

یک مقام آمریکایی از تلاش دولت کشورش برای برگزاری نشستی میان کشورهای سازشگر و رژیم صهیونیستی در اوایل سال آتی میلادی پرده برداشت.

به گزارش فراسو، شبکه فرانس ۲۴ به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش است تا نشستی را احتمالا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میان وزرای خارجه کشورهای حاضر در نشست مارس در “نقب” با حضور دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف این رژیم ترتیب دهد.

طبق گفته این منبع، هدف از برگزاری این نشست تشویق کابینه تندرو نتانیاهو به خویشتن‌داری است.

نشست نقب مارس گذشته در صحرای نقب در جنوب اراضی اشغالی و با حضور وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین، مراکش و اسرائیل با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برگزار شده بود.

این مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشده است در این باره تصریح کرد، توافقاتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از آن به عنوان یک دستاورد تاریخی یاد می‌کرد، برای نتانیاهو از اهمیت بالایی برخوردار است و نخست وزیر مکلف اسرائیل می‌خواهد همچنان در دوره جدید نخست‌وزیری‌اش شاهد پیشرفت در این زمینه باشد.

ساختار کابینه آتی رژیم صهیونیستی موجب نگرانی طرف‌هایی در داخل این رژیم و طرف‌های خارجی شده است، این کابینه شامل احزاب به شدت راست‌گرا از جمله صهیونیسم دینی به ریاست اسموتریچ و “قدرت یهود” به ریاست بن گویر خواهد بود و بن گویر که یک چهره افراطی است، در پست جدید وزیر “امنیت ملی” با اختیارات گسترده از جمله کنترل نیروهای گارد مرزی کرانه باختری اشغالی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gnxM1m