امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بایدن: نیرو به اوکراین نمی‌فرستیم/ فقط تجهیزات ارسال می‌کنیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نیرو به اوکراین نمی‌فرستد بلکه فقط تجهیزات ارسال می‌کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی افزود که واشنگتن قصد ندارد نیروهای خود را به اوکراین بفرستد و در عوض خود را به ارائه حمایت مادی با تجهیزات و تسلیحات به این کشور محدود می‌کند.

بایدن در پاسخ به خبرنگاری درباره برنامه‌های آمریکا برای افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در اوکراین گفت: «آیا ما به اوکراین نیرو می‌فرستیم؟ نه.

رئیس جمهور آمریکا سپس تصریح کرد: مانند گذشته تجهیزات نظامی را با میلیاردها دلار ارسال می‌کنیم.

شبکه خبری ان بی سی به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان بیان نشده گزارش داده بود که آمریکا می خواهد تعداد نیروهای نظامی خود در اوکراین را افزایش دهد تا کنترل عرضه تسلیحات به این کشور و نیز کمک به استفاده از سامانه‌های حیاتی را تقویت کند.

«جِنِت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرده است دولت بایدن آماده است تا هر زمان که لازم باشد، به کمک های چند میلیارد دلاری خود به اوکراین ادامه دهد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بلومبرگ، دولت آمریکا وعده داده ۳۸ میلیارد دلارکمک نظامی به اوکراین ارسال کند و تاکنون نیز به طور مستقیم ۱۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است.

یلن در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به این پرسش که حمایت آمریکا تا کی ادامه خواهد یافت، گفت «تا هر زمان که لازم باشد».

این اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا سخنان بایدن را تایید می کند. بایدن روز یکشنبه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تایید کرد که حمایت آمریکا از اوکراین ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا گفت کشورش متعهد است مادام که روسیه در این جنگ مقصر است، به حمایت های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین ادامه دهد.

گروه هفت و اتحادیه اروپا سقفی را برای درامدهایی که روسیه می تواند از صادرات نفت دریافت کند و همچنان دسترسی این کشور به خدمات مهم کشتیرانی ارائه شده توسط شرکت های اتحادیه اروپا و انگلیسی، تعیین کرده اند. این تلاش اتحادیه اروپا از ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0Nn0GL