امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد دفاتر نمایندگی فروش برای محصولات نانویی حوزه بهداشتی در ۸ کشور

یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تولید ۶ دسته محصول مبتنی بر نانو فناوری، توانست در ۸ کشور نمایندگی فعال داشته باشد.

به گزارش فراسو،  نریمان اکبری، معاون مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه ما از سال ۸۴ با تمرکز بر محصولات حوزه پزشکی کار خود را شروع کردیم، افزود: در حال حاضر ۶ دسته محصول به بازار عرضه کرده‌ایم؛ محصولات پیشرفته ترمیم زخم، بندآورنده‌های خونریزی، ضدعفونی‌کننده‌های برپایه نانوذرات نقره، محصولات تشخیصی نظیر کیت تشخیص عفونت، محصولات بهداشتی (Hygiene) و جعبه‌های کمک‌های اولیه و پانسمان ثانویه که حاوی محصولات داخل این شرکت است.

معاون مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: در بخش محصولات مبتنی بر نانوذرات نقره، محصولاتی نظیر ضدعفونی‌کننده محل تزریق، ضدعفونی‌کننده سوختگی، ضد عفونی‌کننده زخم، ضدعفونی‌کننده دست، ضدعفونی‌کننده بدن، ضدعفونی‌کننده سطح، ضدعفونی‌کننده وسایل و تجهیزات و همچنین فوم بهداشتی بانوان را به تولید رساندیم. تفاوت میان برخی ضدعفونی‌کننده‌ها نظیر زخم و سوختگی در میزان غلظت ذرات مؤثر داخل محلول است که متناسب با هر کاربرد فرموله شده است.

اکبری به تشریح ویژگی‌ها و مزایای ضدعفونی‌کننده سیلوسپت پرداخت و گفت: این محصولات فاقد الکل هستند، در نتیجه حساسیت‌زایی و سمیت ندارند، بدون رنگ و بو بوده و موجب خشکی روی دست نمی‌شوند. همچنین از ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند. از سوی دیگر برای برخی تجهیزات، خورنده نبودن ترکیبات ضدعفونی‌کننده، نیز یک مزیت به حساب می‌آید که این محصول واجد این ویژگی است.

وی درباره مکانیسم عمل ضدعفونی‌کننده نانویی، گفت: اتصال نانوذره به دیواره غشاء و سلول موجب آسیب به ساختار ارگانیسم شده و مانع از همانندسازی DNA و RNA می‌شود و از گسترش فعالیت میکروبی جلوگیری می‌کند.

به نقل از ستاد نانو، اکبری، بندآورنده خون حاوی هیدروکسی‌آپاتیت را از دیگر محصولات این شرکت دانست و یادآور شد: این محصول به دلیل دارا بودن مزیت‌هایی نظیر قابل جذب بودن برای بدن، آنتی باکتریال بودن و عدم ایجاد بافت گرانولوما، قابل رقابت با یک محصول آمریکایی است.

اکبری، از ایجاد نمایندگی‌های فعال در کشورهای مختلف همچون ایتالیا، یونان، لهستان، ترکیه، مالزی، فیلیپین، سوریه، تایلند و به‌زودی در کشورهایی همچون برزیل، کره‌جنوبی خبر داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/i5nEid