امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولویت گردشگری مناسب‌سازی معابر و زیرساخت‌ها برای توان‌یابان است

 مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در گردشگری و شهر دسترس‌پذیر معابر، زیرساخت‌ها و اماکن مختلف، سرویس‌های بهداشتی باید در مرحله اول برای توان‌بابان و معلولان جسمی حرکتی مناسب‌سازی شود.

به گزارش فراسو، سیدمصطفی فاطمی در دیدار با فعالان حوزه سرماه‌گذاری و گردشگری در سالن همایش های کیش برگزار شد، با بیان اینکه قوانین خوبی در حوزه مناسب‌سازی وجود دارد،به ویژگی‌های شهر دسترس پذیر اشاره کرد و افزود: در شهر دسترس‌پذیر معابر، زیرساخت‌ها و اماکن مختلف، سرویس‌های بهداشتی و…. باید در مرحله اول برای معلولان جسمی حرکتی مناسب‌سازی شود و از طرفی مناسب‌سازی برای نابینایان و ناشنوایان نیز باید انجام شود.

وی به تجربه‌های قبلی کشور در حوزه مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: در تجارب قبلی در شهرهایی مانند یزد سخت گیرانه پیش نرفتیم اما تلاشمان معطوف به فرهنگ سازی بود.

فاطمی با تاکید بر اینکه فرهنگ مناسب‌سازی باید ایجاد شود، گفت: مدیران شهری باید با این مقوله آشنا شوند و به این مهم باور داشته باشند، البته انجمن‌های معلولان نیز در این باره کمک می‌کنند و در مناسب سازی نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه قوانین متعددی برای مناسب‌سازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قوانین خوبی در حوزه مناسب‌سازی وجود دارد که متاسفانه اجرایی نمی‌شود.

فاطمی با بیان اینکه باید برای اجرایی شدن این قوانین محرک‌هایی داشته باشیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری در دسترس محرکی است که می‌تواند ضمن اجرای قوانین موجود، در مدیران شهری انگیزه مناسب‌سازی را نیز ایجاد کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yrTKvZ