امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

انتقاد مکرون از ایلان ماسک برای تسهیل مقررات محتوا در توییتر

رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه ای با برنامه تلویزیونی صبح بخیر آمریکا، اعلام کرد اقدام ایلان ماسک در تسهیل سیاست‌های نظارت بر محتوا در توییتر، مسئله مهمی است.

به گزارش فراسو، توییتر که متعلق به ایلان ماسک است، اوایل هفته جاری در پی افزایش ریسک اخبار جعلی همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین و نقاط دیگر جهان، تصمیم گرفت سیاست مربوط به مقابله با اطلاعات نادرست مرتبط با کووید-۱۹ را احیا کند.

ایلان ماسک که ثروتمندترین مرد جهان است، از زمانی که توییتر را در اکتبر خریداری کرده است، بعضی از حساب‌هایی که پیش از این مسدود شده بودند از جمله حساب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را برگردانده است. ماسک هفته گذشته گفت این پلتفرم شبکه اجتماعی عفو عمومی برای بعضی از حساب‌های معلق شده فراهم خواهد کرد.

 اظهارات رئیس جمهور فرانسه پس از انتشار گزارشی مطرح شد مبنی بر این که اتحادیه اروپا تهدید کرده است توییتر را ممنوع کند مگر اینکه ایلان ماسک به مقررات جدی این بلوک در زمینه نظارت بر محتوا عمل کند.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک ماه گذشته گفته بود توییتر با کاهش عظیم درآمد در پی توقف هزینه از سوی آگهی‌دهندگان در این پلتفرم روبرو شده است. مالک و مدیرعامل توییتر، گروه‌های کنشگر مدنی که  آگهی دهندگان بزرگ این پلتفرم را تحت فشار قرار دادند تا در صورتی که ماسک از نظارت بر محتوا حمایت نکند، واکنش نشان دهند را عامل این کاهش عنوان کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8QY6oh