امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب دوباره کارگران راه آهن انگلیس

 هزاران کارگر راه آهن در سراسر انگلیس به عنوان بخشی از موج اخیر اعتراضات در انگلیس امروز سه‌شنبه دست به اعتصاب خواهند زد.

به گزارش فراسو به نقل از تارنمای شبکه تی آر تی، قرار است اعتصاب‌های امروز سه‌شنبه توسط بزرگترین اتحادیه راه‌آهن انگلیس، راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل موسوم به RMT برگزار شود. این اعتصاب‌ها موجب ایجاد تظاهرات در ایستگاه‌های اصلی و لغو یا اختلال در سفرها خواهد شد. مسئولان به مردم توصیه کردند که فقط در صورت لزوم سفر کنند.

آخرین دور اعتصابات راه آهن این کشور اروپای غربی در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس موجی از واکنش ها از بخش صنعت داخلی را تجربه می‌کند که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون دیده نشده است؛ اعتراضاتی که ناشی از افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی است. اعتصاب کنندگان عمدتا شامل پرستاران، کارکنان پست و مقامات نیروی مرزی هستند.

به گزارش تی آر تی، اعتصابات ریلی این هفته انگلیس در دو دوره ۴۸ ساعته از سه‌شنبه تا چهارشنبه و از جمعه تا شنبه برگزار می‌شود.

اعضای این اتحادیه روز دوشنبه پیشنهاد پرداخت از سوی Network Rail مالک زیرساخت های راه آهن انگلیس را رد کردند.

شبکه ریلی انگلیس به کارگران خود پیشنهاد داده بود که دستمزدشان را به میزان پنج درصد برای سال جاری و چهار درصد دیگر در آغاز سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

اتحادیه RMT روز دوشنبه تائید کرد که اعضای آن به رد این پیشنهاد اخیر رای داده‌اند و به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

میک لینچ دبیر کل RMT گفت: این یک رد بزرگ پیشنهاد غیر استاندارد از سوی Network Rail است.

اتحادیه RMT اعتصابات بیشتری را از ساعت ۶ بعد از ظهر شب کریسمس ۲۴ دسامبر (۳ دی) تا ساعت ۶ صبح روز ۲۷ دسامبر (۶ دی) برنامه ریزی و اعلام کرده است. اقدامات دیگری هم برای تاریخ‌های ۳-۴ (۱۳ و ۱۴) و ۶-۷ ژانویه (۱۶ و ۱۷ دی) برنامه ریزی شده است.

دولت روز دوشنبه از اتحادیه‌ها خواست تا اعتصاب‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای را که به مراقبت‌های بهداشتی و تحویل پست در طول دوره کریسمس ضربه می‌زند، لغو کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4PwumD