امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

از انگلیسی‌ها خواسته شد تا فقط برخی از اتاق‌های خود را گرم کنند

در بحبوحه بحران انرژی در اروپا، از شهروندان انگلیسی خواسته شده است تا فقط برخی از اتاق‌های خاص خود را با فرا رسیدن فصل سرما گرم کنند.

به صاحبان خانه‌ها در انگلیس که با هزینه‌های بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، توصیه شده است که فقط برخی از اتاق‌های خاص خود را گرم کنند، چندین لایه لباس ضخیم‌تر بپوشند و «غذا و نوشیدنی‌های گرم فراوان» بخورند.

به گزارش آرتی، پس از اعلام هشدار هوای سرد سطح ۳ (که فقط برای نشان دادن خطرات شدید سلامتی استفاده می‌شود) دمای شبانه در انگلیس ممکن است به  منفی ۳ درجه سانتی‌گراد و در اسکاتلند منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

مقامات بیم آن دارند که بسیاری از آن‌ها چاره‌ای جز ادامه کاهش مصرف انرژی حتی در چنین شرایط سختی نداشته باشند.

مردم انگلیس و اروپا در حالی با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند که بیمارستان‌های آلمان با افزایش قیمت گاز و تورم در کشمکش هستند. کمبود و گرانی انرژی بار مالی بسیاری را بر بیمارستان‌ها تحمیل کرده است. بنابر اعلام فدراسیون بیمارستان‌های آلمان، هر بیمارستان سالانه باید ۶ میلیون یورو هزینه اضافی برق و گاز بپردازد.

این در حالی است که تحریم‌ها علیه روسیه بر خود کشور‌های غربی تأثیر منفی داشته است، به گونه‌ای که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه با اشاره به این‌که مسکو در حال اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از پیامد‌های تعیین سقف قیمتی برای نفت این کشور از سوی غرب است گفت: «این تصمیم غرب باعث جهش قیمت‌ها در کشور‌های خود آن‌ها خواهد شد.»

کشور‌های ساحلی اتحادیه اروپا معتقدند تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، بیش از مسکو به صنعت کشتیرانی اتحادیه آسیب می‌رساند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/B4kqER