امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد راه اندازی مشاغل خرد به جویندگان کار

یک فعال حوزه کار با اشاره به بالا بودن ظرفیت‌های اشتغال بخش های کشاورزی و گردشگری، راه اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی را به دلیل کم هزینه بودن به جوانان جویای کار توصیه کرد

به گزارش فراسو، فتح الله بیات، با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از اشتغال کشور متعلق به گردشگری است ولی متاسفانه گردشگری ما فعال نیست و به چشم نمی آید در حالی که باید آن را فعال و از ظرفیت‌های اشتغال آن استفاده کنیم.
وی گفت: هتل ها و رستوران ها  و مراکز اقامتی این ظرفیت را دارند و می توان با فعل کردن مشاغل حوزه گردشگری اشتغال و ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی استانها در کشاورزی قوی هستند و برخی دیگر در زمینه پرورش دام و طیور توانمندی دارند که می تواند به افزایش ظرفیت‌های اشتغال در کشور کمک کند.
این فعال حوزه کار از قالیبافی، تولید صنایع دستی و  پرورش زنبور عسل به عنوان مشاغلی نام برد که لاوه بر زود بازده بودن ار ظرفیتهای بالای اشتغال برخوردارند.
بیات در پایان راه اندازی مشاغل خانگی و خرد را با توجه به پایین بودن سرمایه و هزینه به جوانان جویای کار و فارغ للتحصیلان پیشنهاد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/b89NnG