امروز جمعه، ۴ خرداد ۱۴۰۳

تردد حدود ۱۳۴ هزار مسافر امسال از پایانه مرزی پرویزخان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاپایان مهرماه ۱۳۳ هزار و ۹۳۴ مسافر از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین تردد کردند.

به گزارش فراسو، «فریبرز کرمی» گفت: از مجموع ترددهای صورت گرفته ۴۴ هزار نفر مسافران ایرانی هستند که از مرز پرویزخان به عراق عزیمت کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ هزار نفر بود و نشان دهنده رشد ۲۸۰ درصدی خروجی ها از این مرز طی امسال است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۶ هزار و ۱۵۲مورد از مجموع ترددهای صورت گرفته نیز مربوط به ورود مسافران ایرانی است که از پایانه مرزی پرویزخان به کشورمان ورود کرده اند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: در هفت ماه سپری شده از سال جاری ۳۸ هزار و ۷۷۶ هزار مسافر خارجی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۷۷ درصدی برخوردار است.

کرمی با بیان اینکه امسال تا پایان مهرماه ۳۴ هزار و ۴۴۵مسافر خارجی از پایانه مرز رسمی پرویزخان خارج شده اند، ادامه داد: خروج اتباع خارجی از مرز پرویزخان امسال رشد ۲۸۴ درصدی دارد.

وی گفت: در پایانه مرزی پرویرخان توقف زمان، معنا ندارد و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستگاه‌های مختلف بدون تعطیلی در این مرز فعالیت می‌کنند و در ایام مختلف سال که سایر دستگاه های دولتی از تعطیلات در طول سال بهره مند می‌شوند و پایانه مرزی پرویرخان همچنان فعال است و بدون وقفه به کار خود ادامه می‌دهد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/r4lyyY