امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمادگی برای سرمایه‌گذاری در اتحادیه مناطق آزاد حوزه‌ی خزر

معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی از آمادگی صندوق برای عضویت، مشارکت و ورود به سرمایه‌گذاری مستقیم در اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش فراسو، حسین عیوضلو در پی سفر به روسیه و با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای میان مناطق آزاد لوتوس روسیه و انزلی ایران در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، اظهار کرد: ایده‌ی تشکیل اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کریدور شمال به جنوب در این کمیسیون مطرح شد و صندوق توسعه ملی نیز آمادگی خود را برای عضویت و مشارکت در این اتحادیه و سرمایه گذاری مستقیم در طرح‌های موجود در این کریدور اعلام کرد.

وی افزود: کنسرسیومی بین منطقه آزاد انزلی، صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) نیز تشکیل شده است.

به گفته معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی، اتحادیه مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور شمال-جنوب، یکی ازعرصه‌های مناسب برای همکاری سه نهاد ایرانی فوق محسوب می‌شود.

عیوضلو ادامه داد: حدود یک سال از صدور مجوز سرمایه‌گذاری از سوی هیأت امنای صندوق توسعه ملی می‌گذرد و صندوق نیز به طورجدی به این بخش ورود پیدا کرده است. صندوق توسعه ملی، آمادگی خود را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار اعلام کرده و هم‌اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری از سوی طرف مقابل هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CVxDoM