امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واحد شماره سه بخاری نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید خارج شد

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از شبکه سراسری تولیدبرق، خارج شد.

به گزارش فراسو، حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: طبق برنامه زمانبندی پیش بینی شده، واحد شماره سه بخاری این نیروگاه به عنوان اولین واحد در این فصل از تعمیرات واحد‌های سیزده گانه، از شبکه سراسری تولید برق خارج شد تا تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار گیرد.

شریفی افزود: در این دوره از تعمیرات که به منظور کسب آمادگی واحد شماره ۳ بخاری برای تولید برق در پیک تابستان ۱۴۰۲ انجام می‌شود، بازدید از فن‌ها و الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلو ولت، تست نشتی لوله‌های فاینال رهیت و بازدید از بسکت‌های ایر هیتر، بازدید لوله‌های فشار بالا، بازدید از پمپ‌ها و الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلو ولت، به عنوان بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک این نیروگاه به انجام می‌رسد.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه الکتریک و ابزاردقیق هم متخصصان تعمیرات نیروگاه، بازدید و سرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت، بازدید و سرویس ژنراتور سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی، تست و تنظیم ترانسمیتر‌های دبی، بازدید و کالیبراسیون آنالایزر‌های جدید، کالیبراسیون وتنظیم ترانسمیترها، همچنین تست و تنظیم ترانس‌های سیستم اطفای حریق و انجام تست‌های مربوطه را برروی انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی انجام خواهند داد.

تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد شماره سه بخاری، به مدت ۳۰ روز و از سوی کارکنان تعمیرات این نیروگاه به منظور افزایش آمادگی واحد‌های سیزده گانه به انجام خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/JhddrJ