امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی با حضور بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه

نشست مشترک مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ی مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با بانک‌ها و موسسات اعتباری پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با هدف شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون نشست مشترکی با شرکت های فعال در زمینه های بانکی، پولی و مالی پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار کرد.

این جلسه با هدف تشریح کلیات قانون، روش های اجرا و نحوه تبادل اطلاعات و همچنین رفع ابهامات مودیان در خصوص نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی و چگونگی استفاده از امضای الکترونیکی برگزارشد.

همچنین شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی به عنوان بازوی اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان معرفی شدند تا طبق قانون در زمینه مشاوره و ارائه آموزش های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات مالیاتی با این شرکت ها همکاری های لازم صورت گیرد.

گفتنی است، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان‌ماه ۱۴۰۱ به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CLkh0J