امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسکو: غرب خواهان صلح در اوکراین نیست

نماینده روسیه در سازمان ملل از سیاسی کاری کشورهای غربی علیه روسیه در این نهاد انتقاد کرد.

به گزارش فراسو، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما اکنون با سیاسی کاری کشور‌های غربی در روند فعالیت‌های سازمان ملل علیه روسیه مواجه هستیم و غرب تلاش می‌کند تا امور را به نفع خود منحرف کند.

بر این اساس، نبنزیا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی اوکراین و آمریکا که همه پرسی‌های الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه را محکوم می‌کند، گفت: مواضع غرب بیانگر این است که خواهان صلح در اوکراین نیست و ناتو برای تشدید تنش‌ها در اوکرین تلاش می‌کند. غرب برای حفظ مواضع خود تلاش می‌کند و از عرصه اوکراین برای مقابله با روسیه سوء استفاده می‌کند.

وی با بیان این که اغلب ساکنان دونباس، خرسون و زاپروژیا الحاق به روسیه را آزادانه انتخاب کردند افزود: پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره همه پرسی‌های الحاق، گامی دیگر برای ایجاد شکاف در سازمان ملل است. اکنون خطر تهدیدات کی یف به علت پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین بیشتر شده است.

نماینده روسیه همچنین گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به جنایات رژیم کی یف و تلاش آن برای سوق دادن ناتو به سوی مقابله با روسیه توجه داشته باشد. ما به تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذاریم، ولی باید در چارچوب اصل احترام به حق تعیین سرنوشت به این تمامیت ارضی نگاه کرد.

نبنزیا در پایان گفت: رژیم کی یف مشروعیت خود را برای روسی زبان‌های اوکراین از دست داده است و ما در طول هفت سال گذشته شاهد جنایت‌های کی یف علیه آن‌ها بودیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/B48bVN