امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مسکو: حمایت آمریکا از اوکراین جنگ را طولانی می‌کند

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: حجم کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن تاکنون، به ۹.۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش فراسو به نقل از تی آر تی، ایوان نچایف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که حمایت نظامی ایالات متحده آمریکا از اوکراین باعث طولانی شدن درگیری‌ها می شود.

نچایف در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در پایتخت مسکو به جنگ اوکراین اشاره کرد و توجه را به این واقعیت جلب کرد که ایالات متحده اعلام کرد در ۸ اوت یک میلیارد دلار از اوکراین حمایت خواهد کرد.

نچایف، اعلام داشت: “حجم کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن تاکنون، به ۹.۸ میلیارد دلار و از سال ۲۰۱۴ تاکنون، به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. این وضعیت درگیری‌ها را شدت داده و کمکی به حل اختلافات نمی‌کند.”

وی همچنین کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در ماه گذشته در افغانستان در حمله آمریکا را ارزیابی کرده و گفت: “ما نمی‌توانیم اظهارات ایالات متحده در این مورد را تایید کنیم. واشنگتن هیچ مدرکی مبنی بر نابودی تروریست مورد نظر به مردم ارائه نکرده است.”

نچایف با اشاره به اینکه این حادثه در خاک افغانستان رخ داده است، تاکید کرد که “آمریکا به قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی کشورهای خارجی احترام نمی‌گذارد.”

وی به موضوع مبادله اتباع روسی و آمریکایی بازداشت شده بین روسیه و آمریکا اشاره کرد و اعلام داشت که تماس بین نهادهای ذی‌ربط دو کشور ادامه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/d1kVVP