امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نفت همچنان زیر مقاومت ۱۰۰ دلار

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۵۶ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۴ سنت رسید.
به گزارش فراسو به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه در بحبوحه بی‌ثباتی در مورد دورنمای تقاضا کاهش یافت. اما با فروکش کردن ترس از رکود اقتصاد دنیا، قیمت نفت طی یک هفته گذشته افزایش داشته‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۵۶ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۲ سنت معادل ۰.۵۵ درصد کاهش ۹۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۴ درصد و نفت خام آمریکا بیش از ۵ درصد طی هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.

تحلیلگران عقیده دارند به‌خاطر بی‌ثباتی‌های موجود در مورد تقاضای نفت در کوتاه‌مدت، نفت برای مدتی در همین محدوده باقی می‌ماند.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک در روز پنجشنبه پیش‌بینی خود در مورد رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی را ۲۶۰ هزار بشکه در روز پایین آورد. این سازمان حالا انتظار دارد تقاضا ۳.۱ میلیون بشکه در روز در سال جاری افزایش یابد.

نظر آژانس بین‌المللی انرژی تفاوت زیادی با اوپک دارد. این آژانس پیش‌بینی خود برای تقاضای جهانی نفت را افزایش داده و ۲.۱ بشکه در روز اعلام کرده‌است. دلیل این اقدام آژانس بین‌المللی انرژی را می‌توان افزایش تمایل به استفاده از نفت برای تولید برق به‌دنبال افزایش قیمت گاز دانست.

این آژانس همچنین دورنمای عرضه نفت روسیه را در نیمه دوم سال جاری میلادی ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد، اما عقیده دارد اوپک برای افزایش تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kY8FMm