امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تست ماهواره‌بر جدید در آینده نزدیک/ساخت ماهواره‌های خیام ۲، ۳ و ۴ در کشور

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دولت افتاده است، اظهار کرد: در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره زیر ۵۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم خواهیم رسید.

به گزارش فراسو، عیسی زارع‌ پور ظهر امروز ۲۱ مردادماه در نشست شورای اداری شهرستان راور در مورد دستاوردهای دولت در همه عرصه‌ها اظهار کرد: کارهای بزرگی در دولت از جمله تراز تجاری مثبت، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، سفرهای عزتمندانه ریاست جمهوری و آورده‌های آن برای کشور، تجارت خارجی و … صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ روستا در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده ایم افزود: در حال حاضر ۴۵۰۰ روستا در کشور هیچ نوع ارتباطی ندارند اما میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور و در حدود ۶۰ درصد است و در شهرستان راور ۳۰ درصد است که قول می‌دهم تا پایان سال حداقل به ۹۰ درصد در شهرستان راور برسانیم.

زارع پور با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری منازل اظهار کرد: با اجرای این طرح سرعت اینترنت و شبکه در طول سه سال آینده چند ده برابر خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پنجره ملی خدمات در ماه آینده ماه آینده توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد افزود: با افتتاح این پنجره خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یکبار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت های خود در شورای اداری شهرستان راور با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دول افتاده است، اظهار کرد: ماهواره نوری که با پرتابگر بومی سال گذشته پرتاب شد، در مدار عملیاتی است و در حال ارسال تصاویر است که کاملا بومی است. اما در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره ۵۰ کیلوگرمی را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در دو الی سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ماهواره ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلو خواهیم رسید.

زارع‌پور با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی و پرتاب ماهواره خیام گفت: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه چرخه فضایی ایران قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر که به روسیه داشتم، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی ایران مورد اقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TWR3vb