امروز سه شنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد: فاصله بین ارز نیمایی و بازار باید کاهش یابد

 وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید دارد که فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد.

به گزارش فراسو، سیداحسان خاندوزی  در جریان سفر استانی دولت به کرمان در نشست شورای اداری شهرستان سیرجان افزود: فعالان اقتصادی باید از مسیرهای قانونی ارز خود را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه ما مسئولان اجرایی کشور باید عقب‌افتادگی حوزه فعالیت‌های اقتصادی را جبران کنیم ادامه داد: امروزه ذخایر و سفره‌های زیرزمینی را تهی کردیم و دیگر نباید فشار به منابع راهبردی کشور تکرار شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه قانون‌های دست و پاگیر همانند چرخ دنده‌های رسوب گرفته یک ماشین سرعت عمل را پایین می‌آورند و باید اصلاح شوند گفت: ما درصدد روان کردن مسیر برای رفع مشکلات مردم هستیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی در استان کرمان گفت: استان کرمان وضعیت خوبی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی دارد که هنوز هم می‌توان ظرفیت این امر مهم را بالا برد و بهتر از این عمل کرد.

خاندوزی اظهارداشتَ: تسهیلات و شبکه بانکی در استان کرمان بسیار خوب است اما این آمادگی را داریم که بیشتر بتوانیم از فعالیت بخش های خرد و متوسط اقتصادی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد در مورد کمبود نیرو در برخی ادارات از جمله اداره دارایی شهرستان سیرجان نیز گفت: باید با زیرمجموعه‌ها بهره‌وری را بالا برد تا مالیات ارتقا یابد.

خاندوزی در جریان سفر به شهرستان سیرجان همچنین از از کارخانه‌های تولید تلویزیون و یخچال، کاشی، تولید کفش‌های صنعتی و کارخانه فرآورده‌های گوشتی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و شهرک‌ صنعتی شماره ۲ این شهرستان بازدید کرد./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/g3qULB