امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمدبیگی: دامداران را از ورشکستگی نجات دهید

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ تسهیلات اعطایی به دامداران تنها پاسخگوی هزینه یک ماه تأمین نهاده‌های دامی می‌باشد.

به گزارش فراسو، فاطمه محمدبیگی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس بیان کرد:‌ با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، واحدهای تولیدی دامداری به خصوص مرغداران بسیار آسیب‌پذیر شدند و در حال خارج شدن از چرخه اقتصادی هستند. کارتی هم که به دامداران داده شده است ۵۰ درصد تسهیلات شارژ شده و باید در بازه ۹ ماهه بازپرداخت آن صورت گیرد. عملات تسهیلات نیز فاقد اثربخشی مستقیم می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ عملا این تسهیلات خرج یک ماه دام‌ها بوده و نقش موثری در تأمین نهاده‌ها ندارد. باید در اعطای تسهیلات به دامداران به ویژه دامداران سنتی توجه ویژه‌ای شود. تسهیلات تبصره ۱۸ لایحه بودجه امسال نیز هنوز ابلاغ نشده و گویا دامداران سنتی را نیز شامل نمی‌شود. انتظار داریم تا وزیر کشاورزی در برنامه‌های خود به دامداران نیز توجه کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دامداران را باید از ورشکستگی نجات داد. عملا شاهد هستیم که تسهیلات نمی‌تواند از دامداران حمایت کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/sk6Ugj