امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی دولت: سال ۱۴۰۰ به رکوردهای تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم

علی بهادری جهرمی گفت: در سال ۱۴۰۰ به رکوردهای تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم و سعی خواهیم کرد در سال ۱۴۰۱ این رکورد شکسته شود.

به گزارش فراسو، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه ۲۱ تیر در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اظهار داشت: در هفته تامین اجتماعی قرار داریم که این هفته را به خانواده تامین اجتماعی تبریک عرض می کنم و در سال گذشته و همچنین هفته اخیر گام هایی رو به پیشرفت اتفاق افتاده است.

وی افزود: از آذر ماه تامین اجتماعی بدون استقراض از بانک مرکزی منابع خود را از اقدامات دیگر تامین کرد و همچنین ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی توسط دولت در سال گذشته تسویه شد و ۹۰ هزار میلیارد تومان هم برای امسال در بودجه دیده شده که بزودی تسویه خواهد شد و انشالله تسویه های اخیر دولت باعث خواهد شد تا تامین اجتماعی به روال گذشته خود باز گردد.

سخنگوی دولت با اشاره به فعال شدن کریدور شمال و جنوب، گفت: این کریدور جایگزین حمل و نقل های ترانزیت دیگر شده است که این کمک می کند کشور ما در حوزه ترانزیت نقش آفرینی کند، زیرا در گذشته شاهد عبور جاده ابریشم از ایران بودیم که امروز درصدد فعال کردن این جاده هستیم البته سایر راه های ترانزیتی دیگر هم به زودی فعال خواهد شد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ ما به رکورد های تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم و سعی خواهیم کرد در سال ۱۴۰۱ این رکورد شکسته شود.

وی با اشاره به کمبود آب، گفت: امیدوار هستیم با همت جهادی در دولت به ویژه در وزارت نیرو برای حل بحران آب در استان‌های مختلف در نیمه بعدی منتظر خبرهای خوش باشیم. امیدوار هستیم طرح آبرسانی غدیر در این ایام به افتتاح برسد.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای این طرح پیش‌بینی تحقق ۳۰ ماهه شده بود که امیدواریم با اجرایی شدن، کمک حال مردم خوزستان برای حل بخش کوچکی از مشکلات آبی این استان باشد.

بهادری جهرمی با اشاره مجدد شیوع کرونا در کشور، بیان داشت: خواهش من این است که هموطنان به منظور حفظ جان خود و سایر شهروندان، رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر بگیرند و واکسن یادآور را به صورت خاص مورد توجه قرار دهند و اقدام به تزریق کنند. 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/IpOclp