امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

زاکانی: بازیابی ۳۲۵ ایستگاه مترو در پایتخت

شهردار تهران گفت: از ۳۲۵ ایستگاه مترو فقط ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

به گزارش فراسو، علیرضا زاکانی در جلسه شورای شهر تهران گفت: در محاکم ما بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری تهران خاتمه دادیم و بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان امکان و شرایطی که از شهرداری رفته بود را به شهرداری بازگرداندیم.

او گفت: به زودی ۳۲۵ ایستگاه مترو مورد بازیابی قرار می‌گیرد. از این تعداد ایستگاه مترو تنها ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

زاکانى گفت: صدور پروانه ساخت ٢ گلوگاه دارد که یکى از آن ماده ٧ و باغات و دیگرى بحث نماست. اگر این ٢ مشکل حل شود و تسهیل گرى صورت گیرد، می‌توانیم پروانه ساخت را کمتر از ٢ ماه صادر کنیم.

به گفته او طبق قانون ما الزام داریم که زیر ٢ هفته پروانه را صادر کنیم اما این روند، نیازمند زیرساخت است.

شهردار تهران ادامه داد: مردم در حوزه مسکن تحت فشار هستند؛ طبق آمار یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران کم داریم؛ همچنین بالغ بر ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.

زاکانی افزود: در حوزه مسکن، کاری کوتاه مدت انجام می‌دهیم. این کار کمک به دولت برای تمدید خودکار قراردادهای اجاره و ایجاد زمینه‌ای برای نظارت است.

او گفت: قرارگاه مسکن زمینه ساخت سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را فراهم می‌کند؛ اکنون برای ۱۲۰ هزار واحد اقدامات صورت گرفته است و این ۱۸۰ هزار واحد که در زمین‌های راکد و بافت فرسوده هستند امکانی را فراهم می‌کند که در حوزه استیجاری و تملکی فعال باشیم.

شهردار تهران گفت: مقرر شده تا ۱۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌های تهران افزایش یابد، در تلاشیم تا ۵ هزار اتوبوس فعال در تهران داشته باشیم.

او گفت: از سال ۹۵ ظرفیت هزار و ۵۰ دستگاه مدنظر قرار گرفته بود اما خوشبختانه ۶۳۰ واگن کارسازی شد و امروز به دنبال ورود آنها هستیم.

به گفته زاکانی، ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی داخلی با مشارکت وزارت کشور دنبال شد و ۷۷ میلیون یورو برای آن ابلاغ شده است و ۲۲۰ دستگاه نیز با مپنا دنبال می‌شود.

او ادامه داد: قصد داریم از طریق ۲۵ هزار مغازه میوه موجود در تهران، جنس ارزان و با کیفیت به دست مردم برسانیم.

زاکانی گفت: برای موضوع ساختمان‌های ناایمن و گود‌های پرخطر، ستادی را تشکیل دادیم و از دستگاه قضائی کمک می‌خواهیم تا در این راستا به ما کمک کنند؛ قصد داریم استحکام مناسبی را برای تهران ایجاد کنیم و اعلام کنیم که کدام یک از ساختمان‌ها ناایمن هستند.

شهردار تهران گفت: قصد داریم آرامستان‌های جایگزین را مدنظر قرار دهیم تا مردم بهتر خدمت بگیرند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Ct02Kn