امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید محتوای خلاق اساس کار متخصصان روابط عمومی نوین

برخی فکر می‌کردند که با توسعه فضای مجازی، از اهمیت روابط عمومی کاسته خواهد شد؛ در حالی که اوضاع این طور پیش نرفت و نه تنها روابط عمومی در سایه فناوری‌های جدید قرار نگرفت، بلکه وارد مرحله جدیدی از اقدامات شد و رویکردهای تازه‌ای به آن راه یافت.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل این شرکت در یادداشتی که صبح امروز به مناسبت روز جهانی روابط عمومی در روزنامه جهان اقتصاد منتشر شده است به بررسی نقش تولید محتوا در روابط عمومی نوین پرداخته است که متن آن در ادامه آمده است.
رشد و توسعه فناوری های ارتباطات و اطلاعات و گسترش رسانه‌های نوین، موقعیتی به وجود آورده تا همه ابعاد زندگی بشری حول محور ارتباطات و رسانه اما در فضایی مجازی جریان پیدا کند.
برخی فکر می‌کردند که با توسعه فضای مجازی، از اهمیت روابط عمومی کاسته خواهد شد؛ در حالی که اوضاع این طور پیش نرفت و نه تنها روابط عمومی در سایه فناوری‌های جدید قرار نگرفت، بلکه وارد مرحله جدیدی از اقدامات شد و رویکردهای تازه‌ای به آن راه یافت.
امروزه با توجه به گسترش ارتباطات اینترنتی و شبکه های اجتماعی، محتوا از حالت کلاسیک و یک سویه خارج شده است.
دیگر تنها به متن یا تصویر صرف تکیه نداریم، بلکه تاکید توامان بر  تولید محتواهای نوشتاری، دیداری و شنیداری است که در یک فضا و همزمان می توان آن‌ها را مشاهده کرد.
شاید پیش تر در روابط عمومی سنتی روش کار به این صورت بود که مخاطب را مجبور به پذیرش پیام کنند در حالی که در روابط عمومی نوین مبتنی بر دانش و محتوا، مخاطب را ترغیب به پذیرش پیام می‌کنند.
روابط عمومی در ساختار ارتباطی نوین امروز دارای کارکردهایی فراتر از گذشته است و متخصصان این عرصه باید با بهره گیری از روش های نوین و ارتقای سطح دانش و مهارت خود در شکل‌گیری سبک نوین مدیریت محتوا و پوشش رسانه‌ای در فضای مجازی تلاشی وافر داشته باشند.
شاید بد نباشد حال که بحث خلاقیت در محتوا و بکارگیری دانش و مهارت در این خصوص به میان آمد به مفهومی که امروز مورد توجه روابط عمومی ها قرار گرفته است نیز توجه کنیم روابط‌ عمومی دانش بنیان
در واقع در بحث روابط عمومی دانش‌بنیان به علمی کردن روابط‌عمومی ها توجه می شود تا بتوانند بر مبنای دانش و تجربه تولید محتوا انجام دهند و تولیدات دانش‌بنیان در روابط‌عمومی ها گسترش یابند.
روابط‌عمومی دانش‌بنیان یک روابط‌عمومی دانش محور و تخصص گراست که بر مبنای فناوری‌های پیشرفته کار می کند و قدرت بهره گیری ابزارهای نو را در ارائه خدمات روابط عمومی از جمله تولید محتوا دارا خواهد بود.
این نوع روابط عمومی متاثر از تحقیق، نوآوری و فناوری است و لازمه داشتن آن ارتقای تخصص در حرفه روابط عمومی و به کارگیری متخصصان علوم ارتباطات در روابط عمومی هاست.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rg3pnR