امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال کاهش تولید غلات اتحادیه اروپا در سال جاری

داده‌ها نشان داد که انتظار می‌رود امسال تولید غلات در سراسر اروپا کاهش یابد.

به گزارش فراسو به نقل از راشاتودی، شرکت مشاوره کشاورزی استراتژی گینز در آخرین گزارش خود، هشدار داد که انتظار می‌رود تولید گندم و سایر غلات در اتحادیه اروپا در سال جاری به دلیل هوای خشک کاهش یابد. این مطالعه نشان داد که پیش بینی می شود که محصول گندم اتحادیه اروپا ۱۲۳.۳ میلیون تن باشد که کمتر از ۱۲۴.۴ میلیون تن پیش‌بینی شده در ماه ژوئن و کمتر از ۱۲۹.۹ میلیون تن برداشت شده در سال گذشته است.

میزان برداشت جو ۴۹.۶ میلیون تن است که در مقایسه با ۵۰.۳ میلیون پیش بینی شده در ماه گذشته و ۵۱.۹ میلیون در سال ۲۰۲۱ کمتر است. پیش بینی می شود برداشت ذرت تا ۶۵.۴ میلیون تن کاهش یابد که نسبت به ۶۶.۸ میلیون تن در ماه گذشته و ۶۹.۷ میلیون تن در سال گذشته کاهش یافته است. این شرکت تحقیقاتی ماه گذشته با اشاره به شرایط خشکی بیش از حد در نیمه اول فصل رشد در بسیاری از کشورها، تخمین محصول گندم و جو خود را کاهش داد.

آب و هوای گرم در بسیاری از مناطق تولیدی بر پتانسیل محصول تأثیر منفی می‌گذارد. این پیش‌بینی تلخ در بحران غلات در سراسر جهان آورده شده و قیمت گندم در دو ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. بازار جهانی مواد غذایی که قبلاً تحت تأثیر آب و هوا و همه‌گیری کرونا قرار گرفته بود، درگیری روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو ضربه دیگری به آن وارد کرد. روسیه و اوکراین با هم بیش از یک چهارم گندم جهان را صادر می کنند. روسیه بزرگ ترین صادرکننده کود در جهان هم است. این وضعیت باعث نگرانی از ناامنی غذایی و گرسنگی جهانی شده است. دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، گفته است که در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر در ۴۳ کشور در آستانه قحطی قرار گرفته اند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/2Le5Mm