امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اول رئیس‌جمهوری: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بالاترین ابزار مقابله با فساد است

معاون اول رئیس‌جمهور راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بالاترین ابزار مقابله با فساد و همچنین بهترین امکان ایجاد رضایتمندی در بین مردم دانست و تأکید کرد: راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند اقدامی ماندگار و اساسی برای کشور خواهد بود که تأثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های دولت و مردم دارد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد مخبر صبح امروز(سه‌شنبه) در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: با راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند مردم به‌راحتی و بدون حضور در دستگاه‌های دولتی و اجرایی از خدمات دولت بهره‌مند می‌شوند که این مهم می‌تواند به کاهش هزینه، زمان و انرژی مردم منجر شود و درعین‌حال با یکپارچه‌سازی خدمات دولتی در سامانه هوشمند، تمامی خدمات دولتی برای مردم به‌راحتی قابل‌مشاهده و دسترسی است.

 وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دولت هوشمند از امضاهای طلایی و برخی فسادها و رانت کاملاً جلوگیری می‌شود و ضمن شفافیت اطلاعات، دستگاه‌های نظارتی و مردم می‌توانند از چگونگی پیشبرد امور در قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها و قوای کشور آگاه شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم و همچنین اهمیت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان سال جاری تأکید کرد: دولت هوشمند یک موضوع فرا قوه‌ای است که تمامی دستگاه‌ها و قوا می‌توانند خدمات خود به مردم را در بستر آن عرضه نمایند.

تاکید وزیر ارتباطات بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه فناوری و اطلاعات در دستگاه‌های دولتی

در این جلسه که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس‌کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده و روند شکل‌گیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه فناوری و اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی و دولتی تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی دولت هوشمند از دغدغه‌های دولت سیزدهم و همچنین تأکیدات رئیس‌جمهور محترم بوده است که با اجرای موفقیت‌آمیز خدمت‌رسانی هوشمند به مردم بسیاری از مشکلات دولت و اقشار مختلف حل می‌شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا پایان نیمه اول سال جاری پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه‌اندازی کنند تا پس از یکپارچه‌سازی تمامی این پنجره‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تا پایان سال جاری مردم به‌راحتی بتوانند تمام امور و نیازمندی‌های خود به خدمات دولتی ازجمله کسب مجوزها، مشاهده ابلاغیه‌ها و نامه‌ها، امور مالیاتی و دریافت خدمات دولتی را به‌راحتی و با استفاده از تلفن همراه و رایانه به‌صورت شبانه‌روزی دریافت کنند.

زارع پور بابیان اینکه با همکاری قوه قضاییه و سایر نهادهای دیگر به‌زودی تمامی خدمات در سایر قوا نیز در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل‌دسترسی و بهره‌برداری برای مردم است، گفت: زیرساخت‌های قانونی،‌اجرایی و فنی این اقدام بزرگ در کشور آماده‌شده و در عین آسان‌سازی خدمت‌رسانی به مردم مدیران دولتی می‌توانند از طریق یک داشبورد مدیریتی به‌تمامی گزارش‌ها و اطلاعات موردنیاز دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/c3ZFff