امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهار پرواز ورودی و خروجی فرودگاه اهواز لغو شد

چهار پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز در روز دوشنبه به دلیل شرایط جوی و بروز پدیده گرد و خاک لغو شد.

به گزارش فراسو به نقل از اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز  پرواز ساعت ۹.۳۰ دقیقه هواپیمایی آتا با شماره   TBZ۵۶۲۷از مقصد تهران ، پرواز ساعت ۱۰  هواپیمایی کارون به شماره KRU۲۵۸۰ از مقصد شیراز باطل و  پرواز هواپیمایی ایران ایر در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه با شماره IRA۳۳۵ از فرودگاه مشهد به اهواز با تاخیر همراه است.

همچنین پرواز هواپیمایی ساها در ساعت ۸:۲۵ دقیقه به شماره IRZ۱۵۱ از اهواز به تهران، پرواز هواپیمایی آتا در ساعت ۱۰:۳۰ از مقصد اهواز به تهران نیز باطل شد.

پدیده گرد و غبار روز دوشنبه ۱۱ شهرستان خوزستان را درگیر کرد و ببشترین غلظت آن در شوش با ۲۷ برابر حدمجاز ثبت شد.

میزان غلظت گرد و غبار  در ساعت ۷ صبح امروز دوشنبه در شهرستان های شوش چهار هزار و ۱۰، اهواز سه هزار و ۷۸۵، بندر امام سه هزار و ۷۱۴، سوسنگرد سه هزار و ۱۰۹، خرمشهر ۲ هزار و ۳۷۴، آبادان یک هزار و ۹۳۲، اندیمشک ۵۸۳، دزفول یک هزار و ۳۴۳،  شادگان ۲ هزار و ۱۱۰، شوشتر ۲ هزار و ۲۹۸ و در شهرستان گتوند یک هزار و ۳۲۴ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

همچنین در این ساعت شهرهای امیدیه با غلظت ۷۸، ایذه ۱۱۷، بهبهان ۹۰، رامشیر ۱۱۴ و هندیجان ۷۱ میکروگرم برمترمکعب هوای پاک از نظر گرد و غبار را تجربه می کنند.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان امروز دوشنبه همه مراکز آموزشی، دانشگاه ها ، بانک ها و ادارات این استان را به دلیل شدت بالای آلودگی هوا تعطیل اعلام کرده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان، ورود توده گرد و غبار از کانون های کشور عراق را از اواخر وقت شنبه پیش بینی کرده بود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/e2TpSY