امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیم مشترک دادستانی کل کشور از ۴ پارکینگ نگهداری خودرو بازدید کرد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن صنعت خودرو، دستگاه‌های مسئول به خصوص وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، پلیس راهور و مراجع نظارتی هریک باید به وظایف تخصصی خود عمل کنند تا شاهد ارتقا کیفیت خودرو ملی باشیم.

به گزارش فراسو، غلامعباس ترکی در خصوص بازدید روز گذشته گشت مشترک دادستان کل کشور و بازرسی کل امور صمت سازمان بازرسی از ۴ پارکینگ نگهداشت خودرو‌های تولیدی گروه‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو اظهار کرد: حمایت و صیانت از حقوق عامه که جزو وظایف اساسی دستگاه قضایی است.در جریان این بازرسی میزان و تعداد خودروها، نحوه نگهداری، فروش و عرضه محصولات مورد بازرسی و کارشناسی قرار گرفته و به صورت برخط آمار و ارقام پارکینگ‌ها با آمار سامانه‌های تولید و فروش تطبیق داده شد.
ترکی تصریح کرد: در ادامه این بازرسی سرزده بازرسان و کارشناسان از محل تکمیل و عرضه خودرو‌های ناقص و دارای کسری قطعه بازدید و در جریان نحوه کنترل کیفی و ایمنی این خودرو‌ها قبل از عرضه به مشتری نهایی قرار گرفتند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور افزود: متاسفانه فرایند کنترل کیفی این خودرو‌ها مورد رضایت و تایید متخصصان و کارشناسان قرار نگرفت و ایرادات و نواقص کنترل کیفی به مدیران و مسئولان خودرو سازی ابلاغ و تذکرات لازم در جهت رفع نواقص و اشکالات صادر شد.

ترکی خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها، خودرو‌های ناقص پس از رفع کسری قطعه باید در فرایند کنترل کیفیت، مجددا مورد بازبینی دقیق گرفته و تمامی موارد ایمنی و استاندار‌های لازم را طی کند که متاسفانه برابر مشاهدات هیئت بازرسی، در برخی مراحل کنترل کیفی، دقت‌های لازم وجود نداشته و مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح فرایند کنترل کیفی و رفع اشکالات به مدیران شرکت مهلت لازم داده شده است گفت: از آنجا که بخش مهمی از نارضایتی عمومی و گزارش های مردمی به مراجع نظارتی بعلت خرابی و فرسودگی قطعات بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودرو توسط مشتریان است، گفت: با توجه به اینکه کنترل نهایی ایمنی و کیفی خودرو با جان و زندگی مردم مرتبط است لذا در نظر داریم ضمن رسیدگی دقیق به موضوع، این فرایند را مورد بازرسی مجدد قرار داده تا روند صدور کنترل کیفی خودرو‌ها ارتقا و بهبود یابد.

ترکی تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن صنعت خودرو، دستگاه‌های مسئول به خصوص وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، پلیس راهور و مراجع نظارتی هریک باید به وظایف تخصصی خود عمل کنند تا شاهد ارتقا کیفیت خودرو ملی باشیم.

به‌منظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مردم، هیئت بازرسی مشترک دادستانی کل و سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و بصورت سرزده از ۴ پارکینگ نگهداشت خودرو‌های تولیدی گروه‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو بازدید به‌عمل آمد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pRBe7e