امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنترل زنجیره تولید تا مصرف با هوشمندسازی نظارت‌ها بر بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به اینکه هوشمندسازی نظارت بر بازار هدفمندی نظارت ها را به همراه خواهد داشت، گفت: نوآوری در توزیع و هوشمندسازی نظارت‌ها دو عامل مهم نظارت بر بازار هستند.

به گزارش فراسو، حشمت اله عسگری، در تشریح روند نظارت بر بازار استان تهران بر لزوم هوشمندسازی نظارت ها تاکید کرد و افزود: بی تردید هوشمندسازی نظارت بر بازار هدفمندی نظارت ها را به همراه خواهد داشت و به این ترتیب می توان زنجیره تولید تا مصرف را کنترل کرد.

وی افزود: بعضا عدم آگاهی از عوامل تاثیر گذار در زنجیره تولید تا مصرف بخشی از بی ثباتی والتهاب در بازار را موجب می شود؛ لذا باید با علل این بی ثباتی برخورد کنیم. تشدید اکیپ‌های گشت و بازرسی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و رصد روند تامین کالاها از ماه‌ها قبل باعث تعادل نسبی در ماه پایانی سال و تعطیلات عید نوروز شد و قطعا این روند تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اساسی دولت همواره تامین کالاهای اساسی است. بر همین اساس با رصد و نظارت بر انبارهای ذخیره کالاهای اساسی و تأمین آنها به مقدار کافی این موضوع مدیریت شده است؛ لذا در این مقطع جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: استفاده از شیوه‌های نوین و فناوری‌های جدید در توزیع کالاهای اساسی عامل مهمی در سروسامان دادن به وضعیت توزیع مناسب کالاهاست؛ در حقیقت تحقق این مهم باعث می شود دسترسی راحت شهروندان فراهم شود و از بروز برخی ناهنجاری ها و اختلالات در بازار نیز جلوگیری شود.

وی ادامه داد: قطعا باید از نوآوری در توزیع و هوشمندسازی نظارت‌ها در زنجیره تولید تا مصرف به عنوان دو عامل مهم نظارت بر بازار بهره بگیریم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/o8pV1t