امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه: بر روی تحریم نفت روسیه کار می‌شود

برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه سه شنبه (امروز) گفت بر روی تحریم نفتی روسیه در سطح اتحادیه اروپا کار می شود و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز خواستار چنین اقدامی است.

به گزارش فراسو، خبرگزاری رویترز نوشت: لومر در مصاحبه با رادیو «یوروپ ۱» ضمن اعلام این موضوع گفت: امیدوارم در هفته های آتی بتوانیم شرکای اروپایی خود را متقاعد کنیم که واردات نفت روسیه را متوقف کنند.

لومر پیشتر به رادیو فرانسه نیز گفته بود: اتحادیه اروپا فقط به چند هفته بحث و بررسی برای رسیدن به توافق نهایی در مورد تحریم نفتی روسیه نیاز دارد.

وی با بیان این که فرانسه نمی تواند به تنهایی عرضه نفت از روسیه را متوقف کند در مصاحبه با رادیو فرانسه اظهار داشت: توقف عرصه نفت روسیه در بازارهای جهانی برای روسیه به شدت دردناک خواهد بود. فرانسه همان گونه که قبلا هم اعلام کرده آماده این کار است اما لازمه این امر متقاعد شدن دیگر کشورهاست.

آمریکا و غرب تلاش می کنند روسیه را با تحریم نفت و گاز تحت فشار قرار دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه همچنین شرکت های این کشور را به اجرای تحریم ها وضع شده از سوی فرانسه علیه روسیه دعوت کرده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین به تازگی در سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس در پارلمان فرانسه از شرکت های فرانسوی خواسته بود روسیه را ترک کنند.

زلنسکی دوشنبه گفت اکنون می‌توانیم بگوییم نیروهای روسیه نبرد دونباس را که مدت طولانی برای آن آماده می‌شدند، آغاز کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد که به ‌رغم تشدید تنش‌ها، اوکراین به مبارزه ادامه خواهد داد.

زلنسکی تاکید کرد: هر تعداد از نیروهای روسیه به شرق اوکراین اعزام شوند، ما مبارزه خواهیم کرد. ما از خود دفاع خواهیم کرد. ما این کار را هر روز انجام خواهیم داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gaLzhp