امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزینه درمان یک بیمار کرونایی در بیمارستان خصوصی چه قدر است؟

رییس بیمارستان عرفان گفت: یک بیمار کرونایی به طور معمول اگر خدمت معمولی بگیرد بین ۳ میلیون تا ۳ و نیم میلیون هزینه در بیمارستان دارد، اما شاید ۵ تا ۱۰ درصد برای بیمارستان درآمد داشته باشد.

به گزارش فراسو، عباس بهار مست، در خصوص هزینه‌های یک بیمار کرونایی در بیمارستان خصوصی گفت: بیمار کرونایی برای بیمارستان خصوص هزینه است و درآمد محسوب نمی‌شود. در هر صورت بر طبق مصوبه وزارت بهداشت و دانشگاه بیمارستان‌ها مکلف به پذیرش بیماران کرونایی هستند و ما باید این وظیفه را انجام دهیم چرا که وظیفه ما ارائه خدمت به مردم است و ما سربازان این مردم هستیم و باید بجنگیم. زمانی سربازان ما در میدان جنگ شهید شدند و الان هم سربازان ما کادر درمان هستند و باید در این میدان بجنگند.

وی ضمن اشاه به اینکه ما مکلف هستیم به مردم خدمت بدهیم افزود: بیمار کرونایی درآمد ندارد و هزینه است، اما ما نگاه درآمدی به بیمار کرونایی نداریم و وظیفه ما در این برهه زمانی این است که این خدمت را به مردم ارائه دهیم، ولی از لحاظ اینکه اقتصادی نگاه کنیم متاسفانه بیمار کرونا هزینه است، چون وقتی وارد سازمان شما می‌شود هتلینگ را اشغال و پرسنل را درگیر می‌کند و پرسنل مبتلا به کرونا می‌شوند و باید استعلاجی بروند و من پرسنل دیگری به جای آن‌ها بگذارم که همه این موارد بار مالی برای بیمارستان دارد، ولی اینکه بگوییم بیمار کرونایی درآمدی برای بیمارستان دارد اشتباه است چرا که وظیفه ما است به همه بیماران چه بیمار جراحی و چه بیمار کرونایی خدمت دهیم.
بیشتر بخوانید:
کاهش مالیات برای پزشکان آسیب دیده از کرونا/ تعرفه‌های پزشکی باید ۶۰ درصد افزایش پیدا کند
رییس بیمارستان عرفان در پاسخ به این سوال که هزینه درمان یک بیمار کرونایی در بیمارستان خصوصی چه قدر است توضیح داد: این امر بستگی به طول درمان دارد. یک بیمار ۴۸ تا ۷۲ ساعت بستری می‌شود و بیمار دیگر درگیری ریوی دارد و باید به مراقبت‌های ویژه و زیر دستگاه کمک تنفسی برود و وسایل این چنینی نیاز داشته باشد. یک بیمار کرونایی به طور معمول اگر خدمت معمولی بگیرد بین ۳ تا ۳ و نیم میلیون هزینه در بیمارستان دارد، اما شاید ۵ تا ۱۰ درصد برای بیمارستان درآمد داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RQFzZI