امروز شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

با راهبری ایمیدرو عملیاتی شد؛ حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس

استراتژی انتقال آب از دریا به استان ها؛ با احداث “خط یک” پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی عملیاتی شد که آب را از مسیر خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و در نهایت اصفهان انتقال می دهد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خط نخست ابَرپروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی به طول ۸۲۰ کیلومتر عملیاتی شده است که به استان های هرمزگان، کرمان و یزد انتقال می یابد.

این خط اسفندماه سال ۹۹ به بهره برداری رسید که هدف از اجرای آن شیرین سازی و انتقال آب مجموعاً به میزان ۶۵۰ میلیون متر مکعب در سال است.

خط فوق، شامل ۳ فاز است که در فاز نخست؛ شیرین سازی حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب در سال است که ۱۳۰ میلیون متر مکعب در سال آن به استان های کرمان و یزد انتقال می یابد و ۵۰ میلیون متر مکعب در سال، برای شرب استان هرمزگان استفاده خواهد شد.

همچنین ظرفیت اجرایی در فازهای ۲ و۳، برابر شیرین سازی و انتقال ۴۷۰ میلیون متر مکعب در سال است. میزان سرمایه گذاری در این خط ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

شرکت های فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، گل گهر، چادرملو، فولاد خراسان، اُپال پارسیان، گهرزمین و… سرمایه گذاران شاخص در این پروژه هستند که در اجرای آن مشارکت دارند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pT8WAx