امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتفع‌ترین آبشار لرستان را ببینید

آبشار زیبای «نوژیان» در بالای قله «تاف» در حوالی خرم‌آباد از زیباترین آبشارهای کشور است و لقب مرتفع ترین آبشار لرستان را با نزدیک به ۱۰۰ متر ارتفاع یدک می‌کشد.

به گزارش فراسو، در استان لرستان بیش از ۳۳ رودخانه دائمی جریان دارد که بر اساس حوضه آبریز به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند، رودهای حوضه دز و رودهای حوضه کرخه در مجموع ۹۶ درصد سطح استان را در بر می‌گیرند و رودهای حوضه مرکزی که سطح کوچکی از شرقی ترین قسمت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رودخانه سزار، تیره، رودخانه بختیاری، سرخاب، کشور، سبز، چم چیست، اسک، رودخانه الیگودرز و ازنا از جمله رودخانه‌های حوضه آبریز دز هستند، رودخانه سیمره، کشکان، کهمان، دره شهر، گند، خرم آباد و گرگانه نیز حوضه آبریز کرخه را تشکیل می‌دهند.

مرتفع‌ترین آبشار لرستان را بشناسیم/صحنه‌ای زیبا در بالای قله«تاف»

این در حالی است که وجود این رودخانه‌های بزرگ و پر آب موجب ایجاد آبشارهای منحصر به فردی در مسیر جریان این رودخانه‌ها در دل صخره‌های این استان شده است.

در حال حاضر بالغ بر ۵۰ آبشار بزرگ و کوچک در پهنه استان لرستان وجود دارد که بخش عمده‌ای از این آبشارها در مسیر رودخانه‌های این استان قرار گرفته‌اند.

این در حالیست که آبشارهای هفتگانه لرستان هرکدام در نوع خود آبشارهای منحصر به فردی هستند که شاید نتوان مانند آنها را در دیگر نقاط کشور مشاهده کرد.

مرتفع‌ترین آبشار لرستان را بشناسیم/صحنه‌ای زیبا در بالای قله«تاف»

آبشار «شوی یا تله زنگ»، آبشار «بیشه»، آبشار «آب سفید»، آبشار «نوژیان»، آبشار «چکان»، آبشار «سرکانه»، آبشار «وارک» و آبشار «افرینه» از جمله آبشارهای لرستان هستند که هر کدام زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

آبشار «نوژیان» در ۵۱ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد (بخش پاپی) واقع شده و دارای ارتفاع ۹۵ متر و عرض تاج پنج متر است.

این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان است که هر ساله، بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جلب می‌کند.

مرتفع‌ترین آبشار لرستان را بشناسیم/صحنه‌ای زیبا در بالای قله«تاف»

گردشگاه جنگلی «نوژیان» بالای کوه «تاف» قرار دارد؛ در کوه «تاف» انواع گیاهان دارویی می رویند که طبیعت بکر این منطقه و وجود آبشار زیبای «نوژیان» آن را به محلی زیبا و دیدنی بدل کرده است.

در طول سال و به ویژه فصل پرآبی آبشار «نوژیان» بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و برای جمع آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌روند و اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می‌کنند.

مرتفع‌ترین آبشار لرستان را بشناسیم/صحنه‌ای زیبا در بالای قله«تاف»

راه ارتباطی آبشار زیبای «نوژیان» از طریق خرم آباد به گردنه «نوژیان» است؛ جاده دسترسی به این آبشار جاده آسفالته بوده و همچنین می‌توان از طریق راه آهن و با کمی پیاده روی به دیدار این آبشار زیبا رفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/zEUEaA