امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۶۰درصدی سود ناخالص “وملل” در اسفند ۱۴۰۰

موسسه اعتباری ملل در حالی اسفندماه را به پایان رساند که درآمد تسهیلات اعطایی ۵۲۳میلیارد تومانی کسب کرد و سود سپرده‌های پرداختی آن به ۴۶۰میلیارد تومان رسید. به این ترتیب خالص درآمد تسهیلات و سود سپرده وملل در آخرین ماه سال ۶۰میلیارد تومان رسید که ۶۰درصد بیش از بهمن ماه است.

به گزارش فراسو، موسسه اعتباری ملل، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بیش از دو هزار و ۷۹۰میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد و به این ترتیب مجموع تسهیلات اعطایی خود در سال ۱۴۰۰ را به ۶۲هزار و ۱۳۰میلیارد تومان رساند. مقدار تسهیلات اعطا شده وملل در اسفند ۱۴۰۰، ۲۰درصد بیشتر از ماه گذشته ثبت شده اما در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۸۸درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، وملل در آخرین ماه سال ۱۴۰۰، حدود چهار هزار و ۷۴۰میلیارد تومان سپرده جذب کرد و مجموع سپرده‌های دریافتی این موسسه در این سال به ۱۵۴هزار میلیارد تومان رسید. مقدار سپرده‌های جذب شده وملل در اسفند ماه، حدود ۳۷درصد بیشتر از بهمن ماه و ۸۶درصد کمتر از اسفند ۹۹ بود.

رشد درآمدها و کاهش هزینه های «وملل»

موسسه اعتباری ملل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶هزار میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که ۵۲۰میلیارد تومان از آن، مختص به اسفند ماه بود. این مبلغ حدود پنج درصد بیشتر از درآمد تسهیلات وملل در بهمن ماه و ۲۸درصد بیشتر از درآمد اسفند سال گذشته است.

همچنین وملل در اسفند ماه بیش از ۴۶۰میلیارد تومان سود سپرده پرداخت کرد که تقریبا نسبت به بهمن ماه ثابت باقی مانده بود. با این وجود این مبلغ در مقایسه با اسفند سال ۹۹، حدود ۱۹درصد کاهش پیدا کرده است.

بررسی سود ناخالص وملل نشان می‌دهد که این موسسه در اسفند ۱۴۰۰ حدود ۶۰میلیارد تومان خالص درآمد تسهیلات و سود سپرده کسب کرده است. در حالی که این مبلغ در بهمن ماه حدود ۳۷میلیارد تومان بود و در اسفند ۹۹ نیز وملل زیان ناخالص ۱۶۰میلیارد تومانی را رقم زده بود./پیام اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lXd8fj