امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پوتین: اوکراین اگر به خواسته‌های ما پاسخ ندهد، جنگ ادامه می‌یابد

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با همتای فرانسوی خود گفت که اوکراین باید به خواسته آن‌ها پاسخ دهد وگرنه جنگ تداوم خواهد یافت.

به گزارش فراسو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی که با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه داشت به تکرار خواسته‌های خود در اوکراین پرداخت و گفت: اوکراین باید به آن‌ها پاسخ دهد وگرنه جنگ تداوم خواهد یافت.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه، «الیزه» نیز در نشستی خبری با خبرنگاران گفت که مکرون صبح روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی یک ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای خود با پوتین، خواسته‌های جوامع بین‌المللی برای توقف خصومت‌ها و همچنین تضمین امنیت غیرنظامیان و اجازه فعالیت سازمان‌های بشردوستانه در اوکراین را تکرار کرد.

سخنگوی الیزه در این خصوص اظهار داشت: رئیس‌جمهور پوتین در این گفتگو بار دیگر اعلام کرد که تمام اهداف خود را از طریق مذاکره یا جنگ به دست می‌آورد.

همچنین گفته شده که پوتین در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه بار دیگر خواسته‌های خود را شامل موارد زیر تکرار کرد:

پوتین در این گفتگو همچنین تاکید کرده که اگر اوکراین از پذیرش این درخواست‌ها خودداری کند، عملیات نظامی ادامه خواهد یافت. هرچند همزمان رئیس جمهور فرانسه درخواست‌های روسیه را غیرقابل قبول عنوان کرده و خواستار توقف عملیات نظامی روسیه در اوکراین شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/vG9Ryn