امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممنوع کردن پرداخت پول نقد در مترو باید زودتر انجام می‌شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران گفت: بالای نود درصد مردم الان در مترو از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند و بخش کمی هستند که همچنان از پول نقد استفاده می‌کنند. ما الان در نانوایی‌ها و مراکز دیگری هم که مربوط به خرید مایحتاج روزانه مردم است می‌بینیم که تقریبا پول نقد حذف شده است.

به گزارش فراسو، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه درخصوص چرایی ممنوع شدن پرداخت پول نقد در مترو به میزان گفت: یکی از وظایفی که ما در مترو داریم رعایت سلامت حال مسافران و بهداشت است، براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و بررسی‌هایی که دوستان ما در واحد اچ‌اس‌ا‌ی داشتند ما متوجه شدیم یکی از چرخه‌هایی که می‌تواند برای همکاران ما آسیب ایجاد کند به ویژه برای آن دسته از کارکنانی که در واحد‌های بلیت فروشی حضور دارند مساله پول نقد است. الان استفاده از کارت بانکی در کشور ما مدتهاست که رایج شده و مردم از این کارت‌ها استفاده می‌کنند. یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و پیشرفت یک کشور هم همین است.

وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توان گفت تقریبا بالای نود درصد مردم در مترو از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند و بخش کمی هستند که همچنان از پول نقد استفاده می‌کنند. ما الان در نانوایی‌ها و مراکز دیگری هم که مربوط به خرید مایحتاج روزانه مردم است می‌بینیم که تقریبا پول نقد حذف شده است. در هر صورت در مترو هم ما باید هر چه زودتر این کار را انجام می‌دادیم. به نظر بنده خیلی هم دیر شده بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران تصریح کرد: ما از شهروندان خواهش می‌کنیم علاوه استفاده از کارت‌های بانکید به راه‌های جایگزین دیگری هم که وجود دارد روی بیاورند. از جمله این راه‌ها استفاده از ان‌اف‌سی (کیف پول همراه) یا استفاده از خرید اینترنتی کارت بلیت است که الان در سامانه تهران من به راحتی افراد می‌توانند خرید بکنند و قبل از اینکه بخواهند وارد ایستگاه مترو شوند کارت خرید را در اختیار داشته باشند. همچنین مردم می‌توانند کارت‌های اعتباری را برای بلند مدت شارژ بکنند و کمترین مواجهه فیزیکی اتفاق بیفتد تا آسیب و آلودگی کاهش پیدا بکند.

شایسته اصل درمورد اینکه شمار زیادی از اتباع کشورهای دیگر نیز از مترو استفاده می‌کنند، اما امکانی برای استفاده از کارت بانکی ندارند اظهار کرد: درباره اتباع بیگانه‌ای هم که از مترو استفاده می‌کنند الان مساله ما این است که خیلی از این افراد که در ایران زندگی می‌کنند از کارت بانکی برای خرید‌ها و جابجایی پولشان استفاده می‌کنند. یعنی خیلی از کسانی که از دیگر کشور‌ها به ویژه افغانستان در کشور ما هستند برای بیشتر خرید‌های روزانه و کارهایشان همین الان از کارت بانکی استفاده می‌کنند. فقط وقتی بحث مترو مطرح می‌شود من واقعا نمی‌دانم با وجود این عدد کمی هم که وجود دارد چرا ما باید روی این قضیه بایستیم و چرخه امیکرون و بهداشت را نادیده بگیریم و بخواهیم آسیب این موضوع را به شهروندانی که در تهران و حومه از مترو استفاده می‌کنند وارد کنیم. وقتی یک موضوعی به صورت بخشنامه در می‌آید و باید همه به آن تمکین کنند دیگران هم باید یک مسیری برای رفع معضلی که دارند پیدا کنند. آن‌ها می‌توانند هم از سامانه‌های اینترنتی استفاده کنند و هم با خرید کارت‌های اینترنتی بلند مدت شرایطشان را آماده کنند تا انشالله بتوانیم از طریق کارت بلیت اعتباری بلند مدت در خدمت آن‌ها هم باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/cP6Ph5