امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زاخارووا: گروه ۷ ابتدا اقدامات خود را ارزیابی کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه «گروه ۷» در قبال اقدامات روسیه در اوکراین، گفت که خسارات وارده به دنیا در ۲۵ سال اخیر توسط این گروه، شروع خوبی برای اعضای آن جهت ارزیابی است.

به گزارش فراسو به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که کشورهای عضو «گروه ۷» (G۷) ابتدا باید خسارت‌هایی را که به دنیا وارد کرده اند، مورد ارزیابی قرار دهند.

زاخارووا در اظهار نظر در مورد بیانیه گروه ۷ مبنی بر اینکه روسیه مسئول هر گونه خسارت وارده به اوکراین، اتباع اوکراین و سازمان‌های بین المللی است، گفت که آنها باید اول از خودشان شروع کنند.

وی در این باره گفت: وقت آن رسیده است که G۷ خساراتی را که اعضای آن طی ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته به جهان وارد کرده اند، ارزیابی کند و آن را با پول خود جبران کند نه با پول دیگران.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که علاوه بر بیانیه فوق، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از حمایت کشورهای عضو گروه ۷ از محروم‌کردن روسیه از سیستم مالی سوئیفت خبر داده است.

اقدامات اخیر غربی‌ها برضد روسیه به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین صورت می‌گیرد.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه گذشته دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/c7qfgn