امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحریم نفت و گاز روسیه اروپا را به سوی فاجعه سوق خواهد داد

یکی از اعضای پارلمان اروپا با انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا در خصوص تصمیم به اعمال تحریم بر بخش نفت و گاز روسیه، گفت که اروپا در تصمیمات خود احساسی عمل می کند.

به گزارش فراسو به نقل از ریانووستی، «تیری ماریانی» عضو پارلمان اروپا اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا در سیاست اعمال تحریم‌ها پا را فراتر بگذارد و تصمیم بگیرد واردات گاز و نفت روسیه را قطع کند، این مسئله برایش فاجعه ساز خواهد بود.

وی در این باره گفت: نفت به دلار پرداخت می شود و یورو در برابر دلار به شدت کاهش یافته است. از نظر انرژی، اگر از این هم فراتر برویم و عرضه گاز و نفت روسیه را قطع کنیم، به سوی یک فاجعه اعلام شده خواهیم رفت.

ماریانی افزود: اروپا در تصمیم گیری احساساتی است و نمی داند چه چیزی به تحریم هایی که از قبل اعمال شده اضافه کند.

این عضو پارلمان اروپا گفت که وی بر این باور است که تحریم ها حکایت گاز گرفتن گاز گیرنده است.

ماریانی افزود که وی مطمئن است که روسیه دوران سختی را پیش رو خواهد داشت اما در برخی از صنایعی که تحت تأثیر اقدامات محدود کننده قرار گرفته اند، پیشرفت خواهد کرد و حتی قوی تر نیز خواهد شد.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، علی رغم وابستگی به انرژی روسیه به ویژه گاز این کشور، به دنبال اعمال تحریم های بیشتر برضد مسکو به دلیل درگیری ها در اوکراین هستند.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/eI7JiN