امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چین آلوده نبودن دستگیره‌های در و صندلی‌های دهکده المپیک را بررسی کرد

کارکنان بهداشتی چین دستگیره‌های در، نیمکت‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و سایر سطوح موجود در دهکده المپیک بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ را برای آلوده نبودن به ویروس کووید۱۹ آزمایش کرد.

به گزارش فراسو به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در دهکده المپیک بازی های زمستانی ۲۰۲۲ که در چین در حال برگزاری است ارتباطات محدودی میان افراد شرکت کننده در این مسابقات و عموم مردم برقرار است.

با این وجود مقامات چینی در یک اقدام بهداشتی سرگرم آزمایش سطوح موجود در این دهکده در زمینه آلودگی به ویروس کرونا هستند. این در حالی است که پیش از این مطالعات نشان داده اند که شانس ابتلا به کووید-۱۹ از سطوح آلوده، کمتر از یک در ۱۰ هزار است.

بر اساس نتایج این مطالعات یک فرد به احتمال زیاد درصورت قرار گرفتن در معرض هوای آلوده به ویروس کووید۱۹ ناشی از صحبت کردن، سرفه کردن یا عطسه کردن فرد دیگر آلوده می شود.

آزمایش سطوح داخل دهکده المپیک چین در زمینه آلودگی به ویروس کرونا در حال حاضر به بخشی از یک ابتکار عمل قوی برای تشخیص افراد آلوده به کرونا در داخل این مجموعه تبدیل شده است.

دب فولر ویروس شناس در دانشگاه واشنگتن در این زمینه گفت: آزمایش سطوح می‌تواند وسیله‌ای برای پی بردن به این موضوع باشد که آیا فرد مبتلا به این ویروس در داخل دهکده المپیک زمستانی ۲۰۲۲ وجود دارد.

وی با بیان این که اثرات ویروس مرده می تواند پس از ترک فرد آلوده روی سطح باقی بماند، ‌ تصریح کرد: مقامات بهداشتی چین، سطوح داخل دهکده المپیک را به عنوان نشانه ای برای پی بردن به این موضوع آزمایش می کنند که آیا به تازگی ویروس کووید۱۹ در هوا بوده است.

این محقق افزود: آنها می توانند این کار را از روی عادت یا برای نمایش نیز انجام دهند.

پایگاه اینترنتی آتلانتیک پیش از این گزارش داده بود که همه‌گیری ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلی شده است که برخی کارشناسان بهداشت عمومی آن را «تئاتر بهداشت» توصیف می‌کنند که در جریان آن سطوح و مکان‌ها برای اطمینان خاطر تمیز می‌شوند، حتی اگر این اقدام برای مهار عفونت‌ها ضروری نباشد.

این اولین موردی نیست که چین تدابیر سختی در مورد بازی های المپیک انجام می دهد.  در ماه دسامبر یعنی ۶ هفته قبل از شروع این بازی‌ها، مقامات چین، کل یک شهر ۲۰۰ هزار نفری را به دلیل کشف یک مورد مبتلا به کرونا مسدود کردند سپس از همه ساکنان این شهر نیز خواسته شد که آزمایش کووید۱۹ انجام دهند.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن روز جمعه چهارم فوریه (۱۵ بهمن) به صورت رسمی آغاز شد. این بازی‌ها با حضور ۲ هزار و ۸۶۱ ورزشکار از ۹۱ کشور جهان در روزهای ۴ تا ۲۰ فوریه (۱۵ بهمن تا اول اسفند) در پکن پایتخت چین برگزار می شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gwmghc