امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

وظیفه دولت و مجلس: حفظ امنیت سرمایه‌گذاری در جامعه

در بودجه ۱۴۰۱، اقدامات قابل توجهی برای بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه در دستورکار قرار گرفته است اما دولت و مجلس موظف به حفظ امنیت سرمایه‌گذاران با وضع قوانین درست و نظارت بر اجرای قوانین هستند.

به گزارش فراسو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه نظام سرمایه‌گذاری در کشور نباید معیوب و مریض باشد به سنا گفت: فرآیند سرمایه‌گذاری در کشور نباید پیچیده باشد و سرمایه‌گذار از امنیت بالای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به عنوان آیینه اقتصاد کشور برخوردار باشد.

شهریار حیدری با اشاره به اینکه بازار سرمایه نیازمند حمایت واقعی دولت است، افزود: مجموعه وزارت صمت، اتاق بازرگانی و دیگر نهادها باید حمایت‌های خود را در جهت بهبود شرایط بازار سرمایه داشته باشند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ و حمایت از بازار سرمایه گفت: خوشبختانه در این بودجه توجه خاصی به موضوع حمایت از بازار سرمایه شده است .

وی عنوان کرد: به طور کلی سرمایه‌گذاران در همه کشورهای دنیا خواهان حضور در جایی هستند که به نفع آنان باشد. بنابراین بازار سرمایه می‌تواند بهترین گزینه برای آنان به شمار آید.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: در لایحه بودجه، ردیف مستقلی از سمت دولت برای صندوق تثبیت بازار در نظر گرفته شده است و به طور کلی در بودجه ۱۴۰۱، اقدامات قابل توجهی برای بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه در دستورکار قرار گرفته است که امیدواریم گامی بزرگ در جهت شکوفایی اقتصاد کشور برداشته شود.

حیدری عنوان کرد: در حال حاضر در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، گرجستان و کشورهای دیگر که روزگاری نه چندان دور بسیار عقب مانده بودند، زمینه سرمایه‌گذاری را برای همه سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند و کشورهای حاشیه خلیج فارس به رونق بسیار در امر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی دست یافته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار در کشور ما نباید دچار بوروکراسی پیچیده شود و مجلس در قالب قانون باید با همکاری دولت برخی ساختارها را اصلاح کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/k3fop1