امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معافیت مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

با تصویب هیات وزیران، ارائه دهنده‌گان خدمات پژوهشی( تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی فناوری و سایر مراکز، موسسات و اشخاص حقیقی دارای مجوز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

به گزارش فراسو، بر طبق مفاد این تصویب‌نامه، مراکز آموزشی و پژوهشی، موسسات و اشخاصی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه قم مجوز دریافت کرده‌اند، از این معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.
همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی، موسسات، مراکز، اتحادیه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش  و جوانان نیز مشمول این معافیت هستند.
بر اساس این گزارش، موضوع معافیت مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه شماره ۰۰/۲۳۶/ب مورخ ۱۷ بهمن ماه معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پست بانک ایران به شعب استان‌ها، مناطق تهران و ادارات ستادی ابلاغ شده است.
این مصوبه به پیشنهاد مشترک، وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در هیات وزیران به تصویب رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/MOG7sE