امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیل بیماران کرونایی در بیمارستان‎های انگلیس

آمارهای جهانی نشان می‎دهند که شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مختلف جهان افزایش یافته است.

به گزارش فراسو، آمارهای منتشر شده نشان می‎دهند که ۵۷ هزار و ۶۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در انگلیس شناسایی شده است.

به گزارش «وست بریج فورد وایر»، در انگلیس بین ۱۲ بهمن، یکم فوریه ۲۰۲۲، و ۱۸ بهمن، هفتم فوریه ۲۰۲۲، ۵۵۵ هزار و ۷۲۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

پیشتر و در تاریخ ۱۲ بهمن، یکم فوریه، هزار و ۶۹۹ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های انگلیس بستری شدند.

این آمار در تاریخ ۱۵ بهمن، چهارم فوریه، به ۱۴ هزار و ۲۰۷ مورد رسید.

انگلیس همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرده است.

همچنین از تاریخ یکم فوریه تاکنون هزار و ۷۰۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‎اند.

این در حالی است که تعداد موارد مثبت کووید-۱۹ در لیگ برتر انگلیس، در یک هفته دو برابر شده و به ۲۲ مورد رسیده است.

در خبری دیگر، کامیون‎داران معترض به دستورات مربوط به واکسن کووید در کانادا از درخواست‌های دولت این کشور برای پایان دادن به حضور ۱۱ روزه در پایتخت کانادا، یک روز پس از اعلام وضعیت اضطراری و وعده شهردار اتاوا برای تخلیه این شهر از معترضان، سرپیچی کردند.

دولت سوئد نیز اعلام کرده که از روز چهارشنبه محدودیت‌های سفر را برای اتباع خارجی که از کشور‌های شمال اروپا و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به سوئد سفر می‌کنند، لغو خواهد کرد.

دولت آلمان در حال کار بر روی برنامه‌هایی برای کاهش محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا پس از پایان اوج موارد جدید ابتلا، به احتمال زیاد تا پایان فوریه است.

استرالیا در دوم اسفند، ۲۱ فوریه، تقریباً دو سال پس از بسته شدن مرزها، مرز‌های خود را برای گردشگران واکسینه شده کامل و همه دارندگان گذرنامه کرونایی باز خواهد کرد.

مقام‎های دموکرات کنگره آمریکا روز دوشنبه برای یادبود ۹۰۰ هزار آمریکایی جان باخته در همه گیری کووید-۱۹ یک دقیقه سکوت کردند.

هنگ کنگ رکورد ۶۱۴ مورد ابتلای جدید را گزارش کرده و بسیاری از ساکنان آن در تلاش برای تهیه مواد غذایی و سایر لوازم در فروشگاه‎ها تجمع کرده‎اند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Gxqxa8