امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی منصوب شد

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حکمی مرتضی ادیب‌زاده را به سمت سرپرست اداره‌کل موزه‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منصوب کرد.

به‌ گزارش فراسو به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در حکم انتصاب مرتضی ادیب‌زاده را به عنوان سرپرست اداره‌کل موزه‌های این وزارتخانه بر تدوین سند چشم‌انداز موزه‌ها و نقش آنها در توسعه پایدار به عنوان اولویت ماموریت وی تاکید کرده است.

دارابی همچنین در این حکم انتصاب، اهتمام بایسته بر امر آموزش و پژوهش، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تشکیل شورای راهبردی و هیئت امنایی موزه‌ها، توجه بایسته بر دیپلماسی موزه‌های در شرایط کنونی و افزایش سطح همکاری‌ها با سایر کشورها، تقویت و حمایت بیشتر از بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی، افزایش تعاملات و همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی تاکید کرده است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در جلسه معارفه ادیب‌زاده به عنوان سرپرست اداره‌کل موزه‌ها، با اشاره به جایگاه موزه‌ها در کشور گفت: امروز موضوع آموزش و پژوهش در موزه‌ها باید اولویت کار قرار گیرد. همکاری با دستگاه‌ها و ارتقای دیپلماسی فرهنگی بخشی از ماموریت اداره‌کل موزه‌ها باید باشد.

ادیب‌زاده با تشکر از حسن اعتماد قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی به اهمیت و ضرورت آموزش اشاره کرد و گفت: امروز با پیشرفت جوامع ضرورت دارد موضوع آموزش و ارتقای همکارانمان در موزه‌ها به عنوان یک اولویت دنبال شود.

مرتضی ادیب‌زاده فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی، مدرس دانشگاه و پیش از این معاون میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران بود.

دارابی همچنین با تشکر از زحمات محمدرضا کارگر مدیرکل پیشین موزه‌ها، وی را به عنوان مشاور خود در معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه منصوب کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pwhLe9